پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طلاب

حوزه/ امروزه جامعه روحانیت با مشکلات فراوانی رو به رو می باشد اما این عوامل نباید مانع از تحصیل طلاب گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد کریمی از اساتید حوزه کرمانشاه امروز در جلسه هفتگی طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین که با محوریت شناخت حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند بیان داشت: شناخت امام زمان (عج) از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این مسیری که قدم بر داشته ایم باید امام خود را شناخته و به دیگران معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طلاب پرچم دار دین اسلام هستند خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ ترین افتخارات طلاب، این است که مروجان دین اسلام هستند لذا برای تحقق اهداف خود نباید در برابر مشکلات و فشارها از سوی دشمنان اسلام خسته و رنجور شده و ذره ای از مسیر خود منحرف شوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: امروزه جامعه روحانیت با مشکلات فراوانی رو به رو بوده و عده بسیاری از این عزیزان در شرایط خاص و طاقت فرسا به امر مقدس ترویج دین اسلام می پردازند، قطعأ اگر طلاب نگاهشان به حضرت ولی عصر(عج) بوده و در راه رضای خدای سبحان گام بردارند از عنایت خداوند متعال در این دنیا و جهان پس از مرگ برخوردار می شوند.

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: طلاب، ساده زیستی و اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهند و همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی با خصوصیات اخلاقی و اسلامی خود که همانا شجاعت، صداقت، اخلاص، پیروی از فرامین الهی و موارد دیگر بود در برابر دشمنان انقلاب ایستاد و منجر به بیرون راندن رژیم پهلوی از کشور شد طلاب نیز خصوصیات و فضائل اخلاقی و همچنین روحیه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) را الگو قرار دهند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طلاب نسبت به حرکت مجدانه در مسیر حضرت ولی عصر (عج) اهتمام ویژه داشته باشند، قطعأ با توسل به این امام عزیز مسیر تاریک و ظلمانی که مملو از شیاطین زمانه است برای طلاب و روحانیون در راستای ترویج و تبیین دین مبین اسلام روشن خواهد شد.

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین مراحل خداشناسی، امام شناسی است و تا زمانی که امام خود را نشناسیم به نور الهی و سعادت ابدی دست پیدا نخواهیم کرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha