یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه گفت: مسجد کارکرد های زیادی از صدر اسلام داشته است و همه مسایل خدمتی به مردم باید در مسجد انجام شود و ائمه جماعات باید نقش محوری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ائمه جماعات ادارات استان قم  با عنوان «طلايه داران نور» که در قم برگزار شد اظهارداشت: در صدر اسلام مردم از شکل نماز، وضع نماز و معنویتی که در وجود پیامبر عظیم الشأن اسلام بود به اسلام گرایش پیدا کردند و کفار چنان رعبی از این مسأله در دلشان ایجاد شد که همه تسلیم مکتب پیامبر(ص) شدند.

استاد حوزه گفت: عبادت باید توأم با خدمت به مردم باشد تمام برنامه های اجتماعی و فرهنگی باید از مسجد شکل بگیرد و مساجد پایگاه اصلی در اسلام است.

وی خطاب به ائمه جماعات گفت: هر چه نماز کیفیت و خصوصیت بیشتری داشته باشد این نماز تنهی عن الفحشا و المنکر است و آنجا که نماز اقامه می شود باید فرهنگ اسلام در دل مردم رسوخ کند.

در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی مدیر ستاد اقامه نماز استان بر لزوم توسعه اقامه نماز جماعت در جامعه تأکید کرد و گفت: برای توسعه نماز جماعت باید بیش از پیش تلاش کرد و به تناسب جمعیت موجود در جامعه به میزان مساجد و نمازخانه ها افزود.

محمد خامه یار گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز رسالتی است که بر دوش همه مردم سنگینی می کند و روحانیان و فضلای حوزه رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی ایجاد فضای معنوی هنگام اذان را یاد آور شد و گفت: وقت ادای فریضه نماز همه افراد جامعه می بایست متأثر از فضای معنوی اذان باشد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha