یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
اعلام انزجاردانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی از فاجعه نیجریه

حوزه/ مراسم همبستگی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با شیعیان مظلوم نیجریه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در اين اجتماع كه علاوه بر دانشجويان و اساتيد دانشگاه برخي از اعضاي خانواده سيدابراهيم زاكزاكي و طلاب نيجريه مقيم ايران نيز حضور داشتند ، حجت الاسلام و المسلمین «محمد ابراهیم روشن ضمیر» نماینده فرهنگی سابق ایران در آفریقا گفت: پس از انقلاب اسلامي ايران، نهضت عاشورايي انقلاب در كشورهاي جهان سوم روز به روز افزايش يافت و اين مسئله پس از پايان جنگ تحميلي شكل تازه اي به خود گرفت و با قدرت و سرعت بيشتري به فعاليت خود ادامه داد.

استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بيان اين مطلب كه درسال هاي گذشته كشورهاي آفريقايي از اعتقادات و مذاهب ديگر ناآگاه بودند افزود: دانش آموختگان دانشگاه علوم اسلامي رضوي با ايجاد 10 مركز اسلامي در كشورهاي آفريقايي و برگزاري مراسمات تبليغي تا امروز توانسته اند نقش موثري در ترويج سيره و روش اهل بیت(ع) در اين كشورها داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به تاثيرپذيري اين كشورها از مسائل و رويكردهای جمهوری اسلامی ايران افزود: شيعيان كشورهاي آفريقايي و به طور خاص شيعيان نيجريه الگوي خود را انقلاب اسلامي ايران قرار داده اند و حتي براي خود رهبري نیز تعيين كرده اند.

در ادامه اين مراسم «یعقوب جبریل عیسی» از یاران شیخ زاکزاکی  با بيان اين مطلب كه انقلاب اسلامي ايران به ما انقلاب اعتقادي و فكري را آموزش داد، گفت: انقلابي كه بر پايه تفكر و اعتقاد صحيح و خداجویي بنا شود با زور هيچ اسلحه اي از پای در نخواهد آمد. در سال هاي گذشته مسلمانان و بويژه شيعيان در كشورهاي مختلف آفريقايي مورد تهاجم قرار گرفته اند اما هيچ زمان كوچك ترين شكي در اعتقادشان بوجود نيامده بلكه بر عزمشان براي حفظ اين دستاورد گران بها افزوده شده است.

در پایان این مراسم بیانیه اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در خصوص کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه قرائت شد که این بیانیه ضمن غیر انسانی توصیف کردن کشتار جوانان شیعه نیجریه در روز شهادت امام رضا علیه السلام، سکوت مجامع حقوق بشر را محکوم کرد و بر پیگیری و برخورد به موقع دستگاه دیپلماسی، حوزه های علمیه و مجامع مذهبی تأکید کرد.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha