دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حمید ملکی - مدرسه معصومیه - معاون تهذیب

حوزه/ مدیر مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن از برگزاری نخستین همایش دانش آموختگان این مرکز همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های «نخستین همایش دانش آموختگان مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن» پرداخت و گفت: این همایش در روز هشتم آذرماه مصادف با 17 ربیع الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای این همایش، 2 پیش نشست با موضوع «اهمیت و ضرورت همایش سالانه قرآن پژوهان» برگزار شد که یکی از نتایج آن ضرورت و اهمیت ارتباط قرآن پژوهان فارغ التحصیل با مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن بوده است.

*اهداف برگزاری همایش

مدیر مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن ابراز داشت: آشنایی دانش آموختگان با آثار و فعالیت های قرآنی یکدیگر و همچنین انتقال تجارب در امر پژوهش قرآنی و تبلیغ و در پایان تعامل قرآن پژوهان با همدیگر از دستاوردهای این ارتباط خواهد بود.

*دانش آموختگی 1500 نفر از طلاب از مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان ساخت: 25 سال از راه اندازی مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی می گذرد که تاکنون بیش از یک هزار و 500 دانش آموخته داشته و این همایش در صدد است تا ارتباط تنگاتنگی میان مرکز و قرآن پژوهان برقرار کند تا بتواند تعاملات به روز و به موقع داشته باشد.

*شناسایی 4 هزار شبهه قرآنی

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) تصریح کرد: شناسایی 4 هزار شبهه قرآنی یکی از فعالیت های این مرکز بوده که تاکنون به یک هزار شبهه پاسخ داده شده و 3 هزار شبهه نیز یا در حال پاسخ دهی است یا آغاز نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: برگزاری این همایش می تواند قرآن پژوهان را درگیر پاسخ دهی به این شبهات از راه دور نماید.

وی با اشاره به راه اندازی سایت مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن اظهار داشت: این سایت از 3 سال گذشته راه اندازی شده و راه ارتباطی ما با دانش آموختگان این مرکز می باشد.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن با بیان این مطلب که فعالیت های علمی روز این مرکز را در این سایت منعکس می کنیم، ابراز داشت: در سال بیش از 6 نشست علمی قرآنی در مرکز برگزار می شود که جهت دسترسی دانش آموختگان، در سایت بارگذاری شده تا علاقمندان بتوانند در جریان مسائل روز قرآنی قرار بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان ساخت: راه اندازی ستاد تفسیر از سوی دانش آموختگان این مرکز در سراسر کشور، از دیگر اهداف این همایش است تا بتوان در کشور نشست های تفسیری متعدد برگزار کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم تصریح کرد: برای همین منظور از مراکز قرآنی که می توانستند فضاهایی را در اختیار قرآن پژوهان قرار دهند دعوت کردیم تا میزگردی داشته و راه کارهای بکارگیری این عزیزان را تبیین کنند تا تعامل عملی در این همایش برقرار شود.

*سخنرانی آیت الله العظمی مکارم در برنامه اختتامیه همایش

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: این همایش یک روزه افتتاحیه و اختتامیه خواهد داشت که حضرت آیت الله مکارم شیرازی سخنران اختتامیه آن خواهند بود.

*شرکت 600 نفر از دانش آموختگان مرکز در همایش

وی با بیان این مطلب که 600 نفر از دانش آموختگان این مرکز برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است، اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مرکز، عزیزانی هستند که سطح 3 یا 4 خود را دفاع کرده اند.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن با اشاره به اینکه این مرکز از سال 1370 راه اندازی شده است، ابراز داشت: در حال حاضر، 110 نفر از طلاب در سطوح 2، 3 و 4 مشغول به تحصیل می باشند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به سرفصل های مرکز آموزش های تخصصی تفسیر و علوم قرآن، خاطرنشان ساخت: تاریخ قرآن، علوم قرآن و تفسیر قرآن که هرکدام دارای موضوعات گوناگون است، از جمله سرفصل های تحصیلی این مرکز می باشد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha