چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
شهدای نیجریه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به رشد شیعیان در کشور نیجریه گفت: کشتار شیعیان نیجریه تحت حمایت و نظارت آمریکا و رژیم صهیونیستی و وهابیت صورت گرفته و در حقیقت آن ها با اسلام راستین که شیعیان جهان پرچم دار آن هستند مبارزه می کنند.

حجت الاسلام سعید فتحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه با محکوم کردن فاجعه نیجریه  اظهار داشت: کشتار شیعیان نیجریه تحت حمایت و نظارت  آمریکا و رژیم صهیونیستی و وهابیت صورت  گرفته و در حقیقت  آن ها با اسلام راستین که شیعیان جهان پرچم دار آن هستند مبارزه می کنند.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذر انقلاب اسلامی گفت: استکبار سیلی خورده دین اسلام و مسلمانان است و هر جا که احساس کند از آن ناحیه سیلی خواهد خورد قطعأ با کشتار مسلمانان و شیعیان جلوی موج عظیم اسلام را خواهد گرفت و دست به قتل و عام مسلمانان می زند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: دشمنان اسلام با دیدن راهپیمایی عظیم مسلمانان نیجریه در روز قدس و شعار دادن شیعیان و اهل سنت علیه آن ها سبب طرح ریزی برنامه هایی از سوی استکبار بر علیه مسلمانان شد و ارتش نیجریه به دستور و تحت امر رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات متعددی در حق شیعیان مظلوم این کشور شده است لذا دولت این کشور بداند با ادامه دادن اقدامات و جنایات خود پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام فتحی اظهار داشت: اسلام مذهب عقلانی و جذابی است که به طور فطری و طبیعی عقل انسان با دیدن این دین جذب و به سوی آن ترغیب خواهد شد لذا دشمنان متوجه این قضیه شده و با توجه به ذخایر موجود در کشور نیجریه و رشد جمعیت شیعیان به وحشت افتاده اند و این را به خوبی می دانند که با ادامه روند شیعه پروری در این کشور قطعأ انقلاب اسلامی دیگری در این کشور ایجاد می شود.

وی با بیان روایات ائمه اطهار علیهم السلام یادآور شد: شهادت تزریق خون در پیکر اجتماع است لذا خون شهید هدر نخواهد رفت بلکه سازنده و اثرگذار می باشد، شهدا با شجاعت و شهامت به مقام والای شهادت نائل می شوند و قطعأ خصوصیات شهدا به سایر شیعیان کشور نیجریه منتقل شده و با جدیت و اعتقادی راسخ به ترویج، تبلیغ و تبعیت از دین اسلام می پردازند.

وی در پایان با اشاره به خصوصیات و اقدامات انقلابی شیخ زکزاکی اظهار داشت: رهبر نیجریه قبل از سفر به کشور ایران درصدد تشکیل حکومت اسلامی در کشورش بوده اما بعد از دیدار با امام خمینی (ره) به اعمال و ایجاد تشکیل حکومتی با افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی در نیجریه می افتد و لذا اسلام راستین را اسلام خمینی می داند و با تلاش و مجاهدت های فراوان به تربیت شیعیان فراوانی در کشور نیجریه می پردازد که خوشبختانه به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده و خاری در چشم دشمنان اسلام شده است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha