شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
علم الهدای

حوزه/ شهادت بیش از ۵۰۰ نفر و مصائب یک روحانی و زندانی شدن او، شکست نیست، بلکه این حرکت مجاهدانه در راه مکتب، نقطه آغاز فوران و حرکت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در تجمع روحانیان و طلاب، در مدرسه عالی نواب مشهد، در اعتراض و اعلام انزجار از کشتار شیعیان نیجریه، تاکید کرد: با کشتار بی رحمانه در زاریای نیجریه، به این نتیجه می رسیم که امروز استکبار و صهیونیست جهانی در منتها درجه ضعف و ناتوانی به سر می برند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آنان امروز قدرت نظامی برای نزدیک شدن به ایران را ندارند و به همین جهت  روباه صفتانه پای میز مذاکره می نشینند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به همراه مزدور خود یعنی آل سعود فکر کرده اند که با شهادت چند شیعه در نیجریه، چنگ و دندان نشان می دهند، اما این طور نبود، بلکه به دنیا اعلام کردند که وقتی عده ای شیعه بی پناه را این گونه سرکوب کردیم، پس توان مقابله با قدرتی مانند ایران را نداریم.

وی با اشاره به حقارت یزید در برابر حادثه کربلا و جسارت او به سر مبارک اباعبدالله(ع) و سخن حضرت زینب(س)، خاطر نشان کرد: مستکبران همیشه این گونه بوده اند و خیال می کنند که با نشان دادن چنگ و دندان، قدرت خود را تثبیت کرده اند، در حالی که ضعف استکبار جهانی بر دنیا ثابت شده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شهادت بیش از 500 نفر و مصائب یک روحانی و زندانی شدن او، شکست نیست، بلکه این حرکت مجاهدانه در راه مکتب، نقطه آغاز فوران و حرکت است، اظهار داشت: امروز تمام دنیا، شیعه شناس شده و اگر این عقیده را داریم، باید متوجه باشیم که این مسیر ادامه یابد.

امام جمعه مشهد، با تاکید بر اینکه پیروزی خون بر شمشیر راهبرد است نه شعار، گفت: خون اگر در مقابل خون و یا برای قدرت و مقام ریخته شود، هدر می رود، ولی اگر برای یک هدف الهی ریخته شود، هدر نیست، بلکه بر همه ابزارها و اندیشه های مادی پیروز می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه 33 سوره اسراء، ابراز داشت: خداوند برای خون هایی که در راه خدا ریخته شده، ولیّ و سرپرستی قرار داده است که «ولی دم» قصاص می کند و یا دیه می گیرد.

وی با بیان اینکه خون شیعیان مظلوم «زاریا» در راه هدف الهی رخته شد، تصریح کرد: امام زمان(عج) «ولی دم» این خون هاست و توسعه شیعه در دنیا را به همراه خواهد داشت.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی درونی نبود، بلکه به تمام معنا، اسلامی و نتیجه اش دگرگون سازی وضع مسلمانان بود، خطاب به آنهایی که تصور می کنند که شیعه بدون انقلاب اسلامی معرفی می شود، به خاطره ای درباره ملاقات شیخ زکزاکی در مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: شیخ زکزاکی به من گفت که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو قبیله که محب اهل بیت(ع) بودند در نیجریه حضور داشتند، حدود هزار نفر بودند، اما الان چند میلیون نفر شیعه هستند.

شهادت، پایان کار نیست

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در مکتب اهل بیت(ع) راهبردی در مقام تبلور و بهره برداری از خون به وجود آمده است، اظهار داشت: ملت ها و امت های زیادی در طول تاریخ در صدد مقابله با دشمن بر آمدند، اما شکست آنها به وسیله زور و نیرنگ به عنوان پایان محسوب می شود، ولی در زمان اهل بیت(ع) این امر پایان خط نبود.

امام جمعه مشهد با اشاره به این که امروز بیش از 300 میلیون انسان شیعه شده اند، تصریح کرد: رشد شیعه در جهان خیره کننده است و این مسئله دنیای استکبار را به هراس انداخته است.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha