شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: دولت و ارتش نیجریه و آفریقا آگاه و هوشمند باشند تا در دام نفوذ استعمار، صهیونیزم و جریان ترور و تکفیر قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا  اعرافی پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت محکومیت کشتار شیعیان کشور نیجریه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: این اجتماع با شکوه در پایگاه علم، جهاد و اجتهاد؛ فیضیه قهرمان برای اعلام همبستگی با ملت های مظلوم آفریقا و جان باختگان و شهیدان سرافراز نیجریه تشکیل شده است.

وی با بیان این مطلب که امروز صحنه جهان اسلام، صحنه هم آوردی چندین قرائت از اسلام است، ابراز داشت: صحنه جهان اسلام، مطلقا صحنه درگیری مذهبی نیست؛ بلکه بحث درگیری های دینی و مذهبی، ساخته استعمارگرانی است که به تمام عالم چشم طمع دوخته اند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به قرائت های کنونی از اسلام، خاطرنشان ساخت: قرائت سکولار، لیبرال و روشنفکر مآبانه از اسلام، نخستین قرائت انحرافی است که  اسلام را اقلی تعریف کرده و سیاست را از اسلام گرفته و مبارزه با ستمکاران را از آن نمی داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اسلام در ذات خود دارای مبارزه، جهاد و عدالتخواهی است و همدلی با مظلومان عالم در آن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی قرائت انحرافی دوم از اسلام را قرائت متهجرانه و تکفیری عنوان کرد و گفت: این قرائت به دنبال جدایی عقلانیت و منطق از اسلام است که در اسلام سابقه داشته و قرائتی اموی است.

وی بیان داشت: امروز این قرائت زیر سایه آل سعود قرار داشته و آشکار و نهان و به طور مستقیم از این پادشاهی های منحوس، الهام می گیرد.

رئیس جامعه المصطفی اظهار داشت: این قرائت، تفسیر غلطی از توحید اتخاذ کرده و آن را مبنا برای تکفیر میلیون ها مسلمان قرار می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: این دو قرائت انحرافی، پشتوانه هایی در منطقه دارد که پشتوانه نزدیک آنان آل سعود منحوس است و پشتوانه اصلی این تفکرات انحرافی که مایه تفرقه در جهان اسلام شده است، جریان استکباری، آمریکایی و صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به قرائت و گفتمان درست از اسلام، خاطرنشان ساخت: فیضیه قهرمان و حوزه بزرگ ما در نیم قرن اخیر با پرچمداری امام و امروز با رهبری آیت الله العظمی  خامنه ای، منادی این قرائت هستند که اسلام دارای معنویت و اخلاق، عقلانیت و منطق، جهاد و عدالت خواهی، مبارزه با ظالمان و ستمگران است که دارای  پرچم بزرگ و خیمه وسیعی است که تمام امت و مذاهب را در سایه خود جمع می کند.

صف ما با تکفیر و ترور جداست

وی تصریح کرد: صف ما با تکفیر و ترور جداست و در عین حال اهل مقابله با ظلم و ستم هستیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مختصات قاره آفریقا، بیان داشت: این قاره دارای بیش از یک میلیارد جمعیت است که دارای ذخائر و معادنی عظیم در قلمروهای مختلف می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بیش از 50 کشور، قاره آفریقا را تشکیل داده اند؛ اما این قاره بخصوص در یک قرن اخیر دستخوش تاخت و تاز قدرت های استکباری بوده است.

سه خطر بزرگ برای قاره آفریقا

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این مطلب که امروز 3 خطر بزرگ قاره آفریقا را تهدید می کنند، اظهار داشت: «استکبار غربی با آن پرونده سیاه آپارتاید در این قاره»، «صهیونیست بین المللی» و «تکفیر، ترور و افکار انحرافی از سوی برخی از قدرت های منحرف منطقه»، 3 خطری است که قاره آفریقا را تهدید می کند و رهبران آن باید توجه داشته باشند.

وی ابراز داشت: نیجریه هفتمین جمعیت جهان را داشته و دهمین کشوری است که دارای نفت است که از جایگاه بالایی در آفریقا برخوردار می باشد.

رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان ساخت: منطق، عقلانیت و گسترش مبانی گفتمان انقلاب اسلامی در این کشور، اسیر ترور نشده و با این دسیسه ها هرگز خاموش نخواهد شد.

امروز صدای «لبیک یا حسین» از مرزهای ایران عبور کرده

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه هرگز این عملیات زشت شما جلوی مقاومت جریان اسلامی عقلانی و منطقی را نخواهد گرفت، تصریح کرد:  امروز صدای «لبیک یا حسین» از مرزهای ایران عبور کرده و در تمام کشورها استوار شده است؛ چراکه امروز رهبری شجاع در ایران اسلامی وجود دارد که در برابر تمام قلدرهای عالم قد علم کرده و یقینا تمام تکفیری ها در امواج خروشان «لبیک یا حسین» محو و نابود خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان داشت: امروز ارتش نیجریه، بوکوحرام و ... را رها کرده و به جان مظلومانی افتاده است که عزت و شکوه آفریقا و نیجریه را خواستارند.

شیخ زکزاکی عاشق امام  راحل (ره) است

وی اظهار داشت: شیخ علامه زکزاکی عاشق امام  راحل (ره)  است و در روز قدس سال گذشته 3 فرزند ایشان به شهادت رسیدند؛ اما خم به ابرو نیاورد و در این حمله نیز 3 فرزند دیگر ایشان به شهادت نائل آمدند.

نیجریه در دام نفوذ استعمار، صهیونیزم و جریان ترور و تکفیر قرار نگیرند

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به پیام های این تجمع، ابراز داشت: دولت و ارتش نیجریه و آفریقا آگاه و هوشمند باشند تا در دام نفوذ استعمار، صهیونیزم و جریان ترور و تکفیر قرار نگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان ساخت: علمای ایران  و اسلام، شیخ زکزاکی را از علمای بزرگ علمی و دینی می دانند و باید جایگاه این عالم بزرگ پاس داشته شده؛ آزاد گشته و حریم ایشان محفوظ بماند.

جبران همه خسارت ها را خواستاریم

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: ما در این اجتماع باشکوه فیضیه در حالی که درس های حوزه برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم نیجریه تعطیل کرده ایم، رسیدگی به مجروحان، ادای خسارت و توجه به آسیب دیدگان این حادثه غمبار و جبران تمام خسارت ها در این حادثه جانگداز را خواستاریم.

علمای بلاد ودستگاه دیپلماسی  از حقوق مظلومان دفاع کنند

وی بیان داشت: ما در این تجمع بر آزادی جنبش اسلامی، بازسازی حسینیه بقیه الله و وحدت مسلمانان تأکید کرده و از مسئولان جمهوری اسلامی، از علمای بلاد مختلف و دستگاه دیپلماسی درخواست داریم که در این قضیه با کمال شجاعت از حقوق این مظلومان در قاره آفریقا دفاع کنند.

رئیس جامعه المصطفی اظهار داشت: دوستان ما و همراهان گفتمان اسلامی در تمام مذاهب و پیروان مذهب اهل بیت(ع) در نیجریه و سراسر عالم بدانند که شما پیروزید و حوزه سرافراز قم و مراجع و علما در کنار شما پیروان مکتب حقه هستند؛ عقب ننشینید و فعالیت های خود را ادامه دهید.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha