دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محمد هادی مفتح

حوزه/ اسلام دین محبت، رأفت، منطق و برادری وحدت است و با هر گونه ظلم و خشونت مخالف است؛ ولی گروه های تکفیری تربیت شده غرب؛ هدف شان خدشه دار کردن چهره اسلام ناب و به تصویر کشیدن اسلامی زشت در دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مسئله وحدت و مهدویت اشاره کرد و گفت: اعتقاد به مهدویت و  آخرین منجی آسمان ولایت و امامت، از مسائل مشترک بین مذاهب مختلف  اسلامی  است و متفکرین منصف از اهل سنت به خصوص علمای مصر، اعتقاد به آن داشته و بر این امر تصریح دارند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این که این دسته از علما، رابطه خوبی از نظر اعتقادی با شیعه در باب مهدویت و وحدت دارند، اظهار داشت: وحدت بین مسلمین و مذاهب یکی از نگرانی های دشمنان است و زمانی که علما در مسئله ای به بحث و تبادل و نظر می نشینند و وحدت در بین آنها موج می زند، به ناراحتی دشمن هم اضافه می شود.

وی افزود:  استکبار از قرن 21 به بعد اقدام به یک سری فتنه و توطئه مانند تربیت تروریست و اجیر کردن آنها و همچنین دامن زدن به اختلافات کرد تا به هرصورت جلوی این، اتحاد و انسجام بین علمای مذاهب را بگیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین مفتح گفت: از قرن 21 جامعه شناسان غرب و صهیونیزم جهانی در تئوری های خود به این مطلب رسیدند که تنها راه سلطه بر مسلمانان، گرفتار کردن و به جان هم انداختن آنها در مشکلات، اختلافات و تضادهای مذهبی است تا از این طریق با تضعیف قوای مسلمانان، بتوانند بر آنها حکومت کنند.

استادحوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از راه های نفوذ بین مسلمانان به راه انداختن و تربیت گروه های تکفیری و طالبان در تضاد با اندیشه اسلام ناب بود و کاری کردند که یک عده آدم کش دنیا را فرا بگیرد و به اسم اسلام، مسلمانان را به نفع غرب و اهداف صهیونیزم قلع و قم کرده و کشتار فجیع به راه بیندازند.

 وی گفت: اسلام دین محبت، رأفت، منطق و برادری وحدت است و با هر گونه ظلم و خشونت مخالف است؛ ولی گروه های تکفیری تربیت شده غرب؛  هدف شان خدشه دار کردن چهره اسلام ناب و به تصویر کشیدن اسلامی زشت در دنیا است.

 انتهیا پیام:40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha