یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 365696
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، از عمامه گذاری تعدادی از طلاب این مدرسه توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب این مدرسه خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با افتتاحیه صحن جدید مقبره آیت‌الله سید مهدی آل طیب، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این مراسم، تعدادی از طلاب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند، افزود: طلاب، پس از طی دوره‌های تلبس و با قبولی در آزمون‌های آن، مجوز پوشیدن لباس مقدس روحانیت را دریافت کردند.

حجت‌الاسلام سبزی، تبلیغ و حضور در مناطق تبلیغی شهری را یکی از فعالیت‌های روحانیون خواند و افزود: پنج، شش سال نخست طلبگی مقدمه‌ای برای ورود به عرصه وسیع تبلیغی است که این عرصه با پوشیدن لباس روحانیت که همان لباس پیامبر اکرم(ص) است، آغاز می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر با تأکید بر این‌که روحانیت در همه اعصار و جوامع، به‌ عنوان مغز متفکر، وظیفه راهبری دینی مردم را بر عهده دارند، گفت: روحانیت از گذشته تا امروز، به‌عنوان پیشوایان مردم شناخته‌شده و طلابی که ملبس می‌شوند باید توجه داشته باشند که پس از پوشیدن این لباس، نگاه مردم به آنها دوچندان می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که شهرستان شوشتر، پیشینه درخشانی در تربیت علمای شاخص و مطرح دارد، اذعان داشت: إن شاءالله امیدواریم طلاب این مدرسه نیز با پیروی از راه علمای بزرگ که خدمات ارزنده‌ای به مکتب تشیع داشتند، موجبات اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و پیشرفت دوچندان انقلاب اسلامی ایران را فراهم آورند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha