شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع طلاب

حوزه/ طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در تجمعی علیه جنایات رژیم سفاک سعودی در به شهادت رساندن شیعیان به خصوص شیخ نمر، در خروشی حیدری انزجار خود را از این اقدام ننگین و جنایتکارانه اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» طلاب، فضلا، اساتید و علمای حوزه علمیه قم از صبح امروز  با تعطیل کردن دروس خود در تجمعی، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و در خروشی حیدری خواستار نابودی  رژیم سفاک آل سعود شدند.

بر اساس این گزارش: در این مراسم که با حضور طلاب ایرانی و غیر ایرانی وخواهران طلبه در مسجد اعظم برگزار شد، آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله یزدی، آیت الله مقتدایی،  گروه های مختلف از جمله  اعضای جامعه مدرسین، اعضای شورای عالی، اساتید سطح عالی و خارج حوزه، بیوت مراجع عظام و مسئولان استان حضور داشتند.

از دیگر نکات این مراسم حضور جمعیت زیاد بود، به نحوی که شبستان مسجد اعظم مملو از جمعیت و صحن مسجد نیز به طور کامل از حضور طلاب و اساتید حوزه مملو شد.

طلاب در این مراسم که به صورت منظم و با حضور از مدارس مختلف، با شعارهایی مانند «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «سعودی ننگت باد، سعودی مرگت باد»، « یا حیدر کرار زند نقش به زودی بر پرچم سبز عربستان سعودی»، «آل سعودی حیا کن»،  این جنایت هولناک را محکوم کردند.

 همچنین پلاکارت ها و دست نوشته هایی از سوی طلاب و فضلای غیر ایرانی به طور گسترده در این مراسم به چشم می خورد که در آنها شهادت شیخ نمر را مقدمه ای برای ریشه کنی آل سعود بیان کرده و  در بخشی از این پلاکارت ها نیز بر لزوم اتخاذ تدابیر دیپلماتیک قاطع علیه عربستان تاکید شده بود.

حوزه علمیه قم به آل سعود دستور می دهد جنازه شیخ نمر را تحویل دهد

آیت الله  سید احمد خاتمی در این تجمع عظیم با محکوم کردن جنایات ضد بشری آل سعود گفت: همه انقلاب های بزرگ با خون رقم خورده، انقلاب اسلامی ما نیز با شهادت به پیروزی رسید و شهادت موتور محرک جریان های انقلابی اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران، آیت الله شیخ نمر را روحانی شریف و شجاعی خواند که رژیم آل سعود را به باد خواهد داد و گفت: تنها سخن آیت الله نمر این بود که رژیم با خواسته های حقوقی آنان، برخورد قهر آمیز و تهدید آمیز دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: ایشان در طول سه سالی که در زندان مدتها  در سلول انفرادی بود و در این مدت آرزوی یک درخواست را بر دل سعودی ها گذاشتند، تنها از آنها یک قلم خواست تا دفاعیه خود را بنویسد که آل سعود از آن یک قلم هم دریغ کرد؛ این روحانی مبارز 57سال با عزت زندگی کرد و به آروزی دیرینه خود یعنی شهادت رسید؛ ولی رژیم آل سعود را به نقطه پایان خود نزدیک کرد.

وی با ذکر این مطلب که علمای راستین همیشه هدف تیرهای دشمنان خدا بوده اند گفت: این شهید هیچگاه عزت خود را در مقابل ظلم آل سعود از دست نداد و رژیم آل سعود را چنین در دنیا رسوا کرد، سعودی های جلاد حتی از تحویل جنازه به خانواده ایشان نیز خودداری می کنند، نکته تاسف بار در این جنایت، این است که 4 نوجوان شیعه که در زمان دستگیری زیر 15سال بودند و نوجوان تلقی می شدند نیز اعدام شدند.

این استاد حوزه بیان کرد: خداوند در قرآن بشارت داده این جنایات تنها به کنده شدن گور ظالمان منجر خواهد شد و امروز ملت بزرگ ایران و حوزه مرکزی جهان تشیع به آل سعود دستور می دهد این جنازه های پاک را به خانواده های آنها تحویل دهد و این حکومت ناپاک باید دست از جنایات خود بردارد.

تمام حقوق شیعیان مظلوم پایمال می شود

آیت الله خاتمی شهید نمر را شهید ایستادگی در مسیر عهد و پیمان با خدا و امر به  معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ایشان بیان می‌کردند یک حکومت هم باید عادل باشد، هم قسط را در جامعه پیاده کند؛ زیرا چیزی به نام عدالت اجتماعی در عربستان وجود ندارد و تمام حقوق شیعیان مظلوم پایمال می شود؛ ولی خون های این مظلومان حکومت آل سعود را سرنگون خواهد کرد؛ یکی از سعادت های شهدای روز گذشته این است که به دست شقی ترین و کثیف ترین انسان های عصر خود به شهادت رسیدند.

آمریکا و جوانان سفیه سعودی تحت امر صهیونیست قاتلان شیخ نمر

امام جمعه موقت تهران قاتلان شیخ نمر را آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل و مزدوران رژیم خام و سفیه سعودی تحت امر صهیونیست ها دانست و گفت: سعودی ها همان کسانی هستند که وقتی جوانان پاک حزب الله و غزه با اسرائیل می جنگیدند، هزینه های جنگ علیه مسلمانان را به صهیسونیست ها پرداخت می کردند، قضاتی که احکام این اعدام ها را صادر کردند، سریع ترین اصول قرآنی و شرعی را زیر پا گذاشته و قضاوت آنها نامشروع است.

 

مبارزه شیعیان دودمان آل سعود را به باد خواهد داد

وی این جنایت را حلقه‌ای از سلسله توطئه‌ها علیه اسلام ناب محمدی(ص)دانست و افزود: هشدار مظلومانه شیعیان در نیجریه در تخریب اماکن مذهبی آنها جنایات رژیم آل سعود در حج سال 1366، منای امسال و قتل عام شیعیان و ... از جمله حلقه های این زنجیره است؛ آل سعود خاندان خبیثی هستند که جز با خون سیر نمی شوند؛ اما این مبارزه ادامه خواهد داشت و چراغی که ملت ایران روشن کرده است تا زمان ظهور امام زمان(عج) روشن مانده و دودمان آنها را به باد خواهد داد.

قتل عام شش هزار یمنی

عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به پرونده آل سعود در 100سال گذشته گفت: آنها با آدم کشی  به این سرزمین حاکم شدند و امروز با قتل عام شش هزار یمنی و به خاک و خون کشیدن زائران و شیعیان مظلوم، به این جنایات دامن می زنند، قرآن کریم قویا بیان می کند  چنین انسان هایی بویی از تقوا نبرده و  لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارند.

وی بیان داشت:  آل سعود قاتل بالفطره است، به قول امام راحل، حرمین شریفن باید توسط شورا و هیئتی از علمای فاخر جهان اسلام اداره شود.

جهان اسلام باید در مقابل این وصله ناجور قیام کند

وی با اشاره به فتنه نفتی آل سعود گفت: این فتنه دامن گیر خود آنها نیز شده و علاوه بر جهان اسلام خودشان را نیز متضرر کرده اند، جهان اسلام باید در مقابل این وصله ناجور قیام کند.

آل سعود مادر تروریست های جهان است

آیت الله خاتمی بیان کرد: از عجایب دنیای امروز این است که عربستان مادر تروریست های جهان است که علیه تروریست اتئلاف تشکیل داده، مسئولین سعودی خط مقدم جریانات حامی تروریست هستند، تمام این تروریست ها در مدرسه وهابیت تعلیم می ببیند، همان هایی که کودک سه ساله ای را به دار می کشند و پدر و مادر این خردسال را در مقابل چشمانش سر می برند، چه تکفیری جز وهابیت می تواند این خباثت ها را تولید کند؛ اگر دنیا به دنبال مقصر اصلی در این جریان است، باید سری به مدرارس سعودی ها و آنچه آنها تولید می کنند، بزنند.

زعمای شیعه  اجازه گرفتار شدن در دام اختلافی شیعه و سنی را نمی دهند

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود این اقدام را محرک جریان اختلاف بین شیعه و سنی دانست و گفت: مراجع بزرگ، زعمای شیعه در این جریان هستند که در دام شما گرفتار نخواهند شد و بر برادری مسلمانان حقیقی با هم تاکید می کنند؛ همانگونه که سال ها با مسلمانان زندگی کرده اند آنها کور خوانده اند که با این کارها شیعیان را وارد میدان بازی خود کنند ما با اهل سنت مخالف نیستیم، دشمن ما تفکر تروریست پرور تکفیری و وهابی است.

تاکید بر حفظ وحدت

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: از عجایب این عصر آن است که انگلیس داعش و وهابیت را تائید می کند و به ترغیب ترویج شیعه لندنی می پردازد. آنها چیزی جر تفرقه نمی خواهند و باید با حفظ وحدت، جواب دندان شکنی به آنها بدهیم.

شیعیان روز روشن را برای آل سعود سیاه خواهند کرد

وی با تاکید بر لزوم قیام شیعیان و حوزه های علمیه و علما، علیه رژیم سفاک آل سعود بیان کرد: اگر این جنایات برای آل سعود کم هزینه باشد، آنها قصد جان تمام شیعیان در سراسر جهان را می کنند و باید با قیام های مردمی، این حرکت را متوقف نمایند، شیعیان هیمشه نشان داده اند با محوریت حق، هیچ گاه در مقابل آنها سکوت نخواهند کرد و روزگار روشن را برای رژیم های سفاکی مانند آل سعود سیاه خواهند کرد.

انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی

آیت الله خاتمی با محکوم کردن سازمان های بین المللی و اسلامی گفت: حقیقتا نمی دانیم سازمان ملل و یا سازمان کنفرانس اسلامی چرا این گونه در مقابل جنایات رژیم خودکامه از جمله آل سعود سکوت می کنند، مگر این بیگناهان مظلوم انسان نیستند؛ تا کجا قرار است جنایات ادامه داشته و آنها سکوت نمایند امروز اعلام می کنیم سازمان ملل دیگر سازمان ملل جهانی نیست و سازمان کنفرانس اسلامی هم دیگر نماینده ملت های مسلمان نیست؛ زیرا آنها ابزاری در دست آمریکایی ها و استکبار جهانی هستند.

سکوت مرگ بار الازهر ، نوکری آمریکا ذلت می آورد

وی با محکوم کردن سکوت مرگ بار الازهر، گفت: امروز شاهد آن هستیم که همسایه ناخلف ما یعنی ترکیه به گروهی تروریست مانند داعش دل بسته و عربستان نیز به قول جان کری، النصره را حمایت می کند که وزیر خارجه ما نیز به این نکته در مجامع مختلف اشاره کرده؛ لذا و از ترکیه می خواهیم به طناب پوسیده آمریکا به چاه نرود و آرمان های اسلامی را ترغیت کند، زیرا نوکری آمریکا برای شما عزت و قدرت به بار نخواهد آورد و تنها شما را به مذلت فرو خواهد برد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha