شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ نمر

حوزه/ اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر اقدامی کاملا آمریکایی است و بهانه ای جدید برای بر هم زدن اوضاع و سرپوش گذاشتن بر تنش های داخلی عربستان درپی کشته شدن زهران علوش سرکرده عربستانی داعش می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از اجرای حکم ظالمانه اعدام شیخ نمر توسط مسئولان سعودی در روز گذشته شخصیت ها و جریان های مختلف اسلامی در کشورهای مختلف از جمله لبنان این اقدام را محکوم و تقبیح کردند و این اقدام را ترور منادیان آزادی و دموکراسی قلمداد کردند.

النجمن الشغیلة و جریان  العروبة

در این زمینه رهبران انجمن الشغیله و جریان العروبة در بیاینه ای این جنایت تروریستی عربستان را نشان دهنده طبیعت این نظام در سرکوب و ترور دانستند که نشان دهنده بطلان ادعاهای آنها درباره نشر آزادی و اصلاح در سوریه و یمن می باشد.

این جریان ها از تمام نیروهای ملی خواستند این جنایت و جنایت های دیگر عربستان در حق ملت های عرب را به ویژه در سوریه و عراق و یمن محکوم کنند.

المؤتمر الشعبی

حزب المؤتمر الشعبی لبنان نیز با صدور بیانیه ای گفت: حال که هر دولتی حق دارد شهروندانی را که عامل نا امنی هستند محاکمه و مجازات کند، از سوی دیگر متهمان نیز باید اجازه دفاع از خود را داشته باشند و از طرفی هر شهروندی نیز باید بتواند آزادانه از هر نظام سیاسی انتقاد کند نه اینکه تمام منتقدان اعدام شوند.

در این بیانیه آمده ما با روش اعدام در برخورد با موضع گیری های سیاسی افراد مخالفیم؛ چراکه زندگی انسان ها هدیه ای الهی است و هیچ فرد و گروهی نمی تواند این هدیه الهی را از انسان ها بگیرد و ما همچنان از شورای همکاری خلیج فارس انتظار داریم اقدامی انجام دهد که نشان دهنده وحدت موضع اسلامی در برابر صهیونیسم و تروریسم باشد و با حملات غرب علیه اسلام مقابله کند.

تجمع عربی اسلامی حمایت از مقاومت

همچنین یحیی غدار دبیرکل تجمع عربی اسلامی حمایت از مقاومت در بیانیه ای اعدام شیخ نمر را بر خلاف عدالت دانست و افزود: شیخ نمر عالمی اسامی بود که صبر پیشه کرد و سخن ناروا بر زبان جاری نکرد و در برابر حاکمان ظالم و طاغوت ایستاد تا جامعه خود را اصلاح کند و کسانی که این روحانی را اعدام کرده اند به دنبال ایجاد فتنه ای جدید هستند که البته مانند همیشه ثمری جز شکست و نا امیدی برداشت نخواهند کرد.

جمعیت الاصلاح

جمعیت الاصلاح لبنان نیز با صدور بیانیه ای اعدام شیخ نمر را ناحق دانست و تاکید کرد سعودی ها باید به نظر دیگران و مخالفان خود احترام بگذارند و اظهار امیدواری کرد این اقدام زشت عربستان پیامدهای ناگواری برای منطقه نداشته باشد و از طریفی از امت اسلامی خواست پاسخ این اقدام ظالمانه را با صدای بلند و از طریق مسالمت آمیز بدهند تا منجر به فتنه بزرگ تری نشود.

جمعیت الوسط الاسلامی

همچنین جمعیت الوسط الاسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعدام شیخ نمر را اشتباهی بزرگ دانست به ویژه اینکه جهان عرب و اسلامی مرحله ای حساس را پشت سر می گذارد و شاهد تنش های مذهبی و سیاسی در منطقه هستیم و از این رو ما در جمعیت الوسط الاسلامی امیدوار بودیم عربستان حکمت به خرج داده و این حکم را اجرا نکند؛ چراکه شیخ نمر از شخصیت های باارزش اسلامی و عربی و دوستدار عدالت و گفتگو است.

تجمع علمای جبل عامل

تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز با صدور بیانیه ای اعدام شیخ نمر پس از بازداشت او در سال 2012 را به خاطر خطبه نماز جمعه او در مسجد عوامیه محکوم کردند؛ چراکه وی در این خطبه ها فقط از نظام عربستان انتقاد کرده بود و نظر خود را مطرح کرده بود و از این رو این اقدام عربستان کاملا آمریکایی است و بهانه ای جدید برای بر هم زدن اوضاع و سرپوش گذاشتن بر تنش های داخلی عربستان درپی کشته شدن زهران علوش سرکرده عربستانی داعش می باشد و این در حالی است که شیخ نمر نماد فرهنگ عالی و گفتگو و عدالت بود.

جمعیت قولنا والعمل

همچنین شیخ احمد القطان رئیس جمعیت قولنا والعمل لبنان گفت: ما علمای اهل سنت لبنان اقدام مسئولان عربستان را محکوم کرده و بر این باوریم این اقدام بر مسیر وحدت اسلامی تاثیری منفی بر جای می گذارد و به سود جبهه استکبار عالمی تمام خواهد شد و از این رو از تمام علمای آزاده اهل سنت می خواهیم صدای خود را بر سر حاکمان ظالم سعودی بلند کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha