دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
روایت دو اسکی باز مسلمان از اسلام هراسی در غرب

حوزه / ۲ برادر اسکی‌باز مسلمان آمریکایی با اشاره با افزایش موج اسلام هراسی در غرب به ویژه آمریکا گفتند که کم اطلاعی از اسلام، باعث بسیاری از مشکلات در این زمینه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاریحوزه» به نقل از newschoolers.com، گیری دادالی، اسکی باز حرفه‌ای مسلمان اهل آمریکا، با انتقاد از موج جدید اسلام‌هراسی در غرب به خبرنگاران گفت: زمان حملات تروریستی 11 سپتامبر، مسئولین فرودگاه راچستر بدون هیچ دلیلی برای مدتی من را مورد بازدداشت قرار دادند، اما الان اوضاع بسیار بدتر از گذشته شده و موج جدیدی از اسلام‌هراسی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است. امروز می‌بینم دوستانی را که 18 سال می‌شناخته‌ام و با آن‌ها در قله‌های کوه اسکی‌بازی می‌کردم، با گذاشتن کامنت در صفحه‌های فیس بوک به مسلمانان توهین می‌کنند.

3 برابر شدن جرایم اسلام هراسانه علیه مسلمانان آمریکا

به گفته نیویورک تایمز؛ رویدادهای اخیر و حملات تروریستی به سه برابر شدن جرایم اسلام‌هراسانه علیه مسلمان در آمریکا و مساجد شده است و شبکه‌های اجتماعی سرشار از شعارهای نژادپرستانه است.

احمد دادالی درباره سخنان دانولد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا علیه مسلمانان می‌گوید: جای شگفتی‌ست؛ کشوری که زمانی مقتدر و فوق‌العاده بوده چنان سقوط کرده که در آن پیشتازان حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری کسانی هستند که با شعارهای نژادپرستانه موافقت و رای مردم را بدست می‌آورند. مردم آمریکا ذره‌ای دانش و اطلاعات درباره مسائل خاورمیانه ندارند و همین سبب شده تمام مسائل خاورمیانه را یک مسئله مرتبط با مذهب بدانند و از پشت پرده های سیاسی بی خبر باشند و این بی‌نهایت مسخره است.

احمد در ادامه می‌گوید: آمریکا نزدیک به 15 سال است که در خاورمیانه می‌جنگد و تخم اسلام‌هراسی را در این کشور کاشته‌اند که بی‌اندازه توجیه‌ناپذیر است. من خودم تمام عمرم در کنار مسلمانان زندگی‌ کرده‌ام و با قطعیت می‌گویم که مسلمانان از بسیاری افراد مهربان‌تر هستند و با آغوش باز شما را به خانه‌های خود دعوت می‌کنند.

به این ترتیب احمد و گیری دادالی به جمع ورزشکاران مسلمانی پیوستند که مخالفت خود را با اسلام‌هراسی و سخنان دانولد ترامپ اعلام کردند.

برادران احمد و گیری دادالی، اسکی‌بازان حرفه‌ای هستند که والدین آن‌ها اسکی‌باز نبوده ولی برادران مسلمان دادالی، زمانی که در جنوب نیویورک زندگی می‌کردند به این رشته ورزشی علاقه‌مند شدند.

احمد 27 ساله و گیری 25 ساله، برادران مسلمانی هستند که پدرشان اهل کشور ترکیه و مادرشان آمریکایی است. مادر آن‌ها در یک موسسه اسکی محلی مشغول به کار شد تا فرزندانش بتوانند آزادانه اسکی‌بازی کنند و چیزی نگذشت که برادران مسلمان اسکی‌باز و گروه‌شان توانستند در صحنه‌ رقابت‌های اسکی‌بازان حرفه‌ای برای خود آوازه‌ای بدست آوردند. سبک خوب، طرفندهای اسکی‌بازی جالب و حس شوخ طبعی آن‌ها در اجرای نمایش سبب شده که در صنعت اسکی جایگاه خوبی بدست آورده و در جلد مجلات و فیلم‌های اسکی متعدد ظاهر شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha