یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابوالفضل ایرانی خواه - علوم پزشکی قم - دیدار با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خواستار حمایت های گوناگون فکری و معنوی مرجعیت شیعه در زمینه راه اندازه دانشکده طب و دین شد و گفت: برای راه اندازی این دانشکده نیازمند بهره گیری از فرمایشات و رهنمودهای مراجع تقلید هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»دکتر ابوالفضل ایرانی خواه عصر امروز چهارشنبه در دیدار اعضای نشست هم اندیشی دانشکده طب و دین با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال طرح و برنامه ای که از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه ضرورت تحقق ایجاد دانشکده و اقدامات پژوهشی مرتبط با طب و دین ارائه شد، وزارت بهداشت اجرای این ماموریت را به قم محول کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تحقق دانشکده طب و دین، گفت: از نظر ساختاری و ساختمانی با کمک خیرین و اعتبارات اندک دانشگاه علوم پزشکی قم، فضای مختصری جهت راه اندازی دانشکده طب و دین پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مطالعات و برنامه ریزی های اولیه آغاز شده است و در حال تدوین چگونگی راه اندازی دانشکده هستیم.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ایجاد دانشکده طب و دین وجود دارد، گفت: هنگامی که به این اندیشه و باور رسیدیم که تحقق این دانشکده ضرورت دارد، فکر نمی کردیم کار به این سختی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تصریح کرد: این پیشنهاد مطرح است که برنامه های حوزه در خصوص سلامت معنوی با دانشکده طب و دین ادغام شود.

ایرانی خواه همچنین به تدوین سرفصل های علوم در دانشکده طب و دین اشاره داشت و گفت: این سرفصل ها از جمله در زمینه اخلاق پزشکی با استفاده از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه در حال تدوین است. 

وی افزود: همچنین با نهادهای حوزوی نظیر جامعه المصطفی و مراکز فقهی قم ارتباطات مقدماتی برای بهره گیری از ظرفیت آنان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان خواستار حمایت های گوناگون فکری و معنوی مرجعیت شیعه شد و خاطرنشان کرد: برای راه اندازی دانشکده طب و دین نیازمند بهره گیری از فرمایشات و رهنمودهای مراجع تقلید هستیم.

انتهای پیام/313/33 

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha