دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنده مسئله ثبت روایت شهادت امام مجتبی(ع) در روز هفتم صفر را با توجه به نظر مراجع تقلید و علما در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال خواهم کرد، گفت: امیدوارم با پیگیری ها شاهد ثبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روز هفتم صفر به عنوان «روایت معتبر» در تقویم رسمی کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی جنتی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیدار و گفت وگو با مراجع عظام تقلید یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: در این دیدارها گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه ارائه شد و و از تذکرات معنوی و موعظه های مراجع تقلید استفاده کردیم.

وی رهنمودهای معنوی مراجع تقلید را زمینه ساز تربیت روحی مسئولان دانست و گفت: مواضع بزرگان دین مفید و راهگشاست.

*کتب افراد بدنام و ضدانقلاب مجوز نمی گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا لیست ممنوع القلم ها در وزارت ارشاد وجود دارد، گفت: لیستی مبنی بر ثبت افراد ممنوع القلم نداریم اما کتاب های افرادی که بدنام هستند و در خارج از کشور علیه انقلاب کار می کنند به هیچ عنوان مجوز نشر نخواهد گرفت.

*تازمانی که رستاخیر اصلاح نشود، زیر بار اکران نمی رویم

جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت فیلم رستاخیز، گفت: متاسفانه کارگردان این فیلم هنوز به اصلاح فیلم قانع نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مقید به اعمال نظر مراجع تقلید در زمینه اصلاح فیلم رستاخیز هستیم، ابراز داشت: پیشنهاد ما قرار دادن هاله نور بر روی چهره حضرت عباس(ع) است اما تاکنون کارگردان این فیلم زیر بار نرفته است و ما هم به این دلیل زیر بار نرفتیم و تا زمانی که فیلم اصلاح نشود، اکران نخواهد شد.

*برخی گروه ها سر سازگاری با دولت ندارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا عده ای به دنبال فاصله انداختن بین حوزه و وزارت ارشاد هستند، گفت: ریشه اصلی این مسئله به نظرات مختلف جامعه و رای نیاوردن کاندیدای مورد نظر برخی گروه ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری بازمی گردد.

جنتی با اشاره به اینکه برخی گروه ها با دولت سر سازگاری ندارند و به دنبال زمین گیر کردن دولت هستند، ابراز داشت: این گروه ها در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اتاق فکر دارند.

وی افزود: این گروه ها خبر جعل، تحریف و منتشر می کنند و برای نمایندگان مجلس و دفاتر ائمه جمعه نیز ارسال می کنند و ما مرتب باید تکذیب کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افتخاری در بحث سیاست خارجی از سوی وزارت امور خارجه و شخص دکتر ظریف برای کشور خلق شد، ابراز داشت: هرقطعنامه علیه کشوری که تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار بگیرد موجب تحریم و حمله نظامی و سرنگونی آن رژیم قرار خواهد گرفت.

*مصیبت های بیکاری و بدبختی ناشی از تحریم ها بوجود آمد

جنتی با اشاره به اینکه شش قطعنامه علیه ایران صادر شده بود، اظهار داشت: براساس این قطعنامه ها ما تحت تحریم های همه جانبه بانکی، بیمه، نفت، بنادر، قطعات هواپیما و کارخانجات و دیگر مسائل قرار گرفتیم و مصیبت های بیکاری و فقر و بدبختی ناشی از تحریم ها بوجود آمد.

*توافق هسته ای یک پیروزی بود

وی با بیان اینکه توافق هسته ای یک پیروزی بود، گفت: دولت با اشراف دکتر حجت الاسلام والمسلمین روحانی و تلاش تیم مذاکره کننده به این پیروزی رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 12 سال شعار دادیم «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» اما این هیچکس این حق را به رسمیت نمی شناخت، ابراز داشت: امروز دنیا حق مسلم ایران را به رسمیت شناخته و در باشگاه هسته ای دنیا قرار گرفتیم.

جنتی با اشاره به اینکه کارخانه آب سنگین اراک مطابق با ابتکار داخل ساخته شد اما منطبق با استاندارهای بین المللی نبود، اظهار داشت: براساس برجام این کارخانه  مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد شد.

وی با انتقاد از زیر سوال بردن دستاوردهای دولت در زمینه هسته ای، ابراز داشت: برخی گروه ها در سطوح مختلف از جمله مطبوعات این دستاوردها را به گونه ای زیر سوال می برند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

*پیگیری دغدغه مراجع و روحانیت در خصوص ثبت رسمی روایت شهادت امام مجتبی(ع) در هفتم صفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مبنی بر تکلیف ثبت روایت معتبر شهادت امام مجتبی(ع) در روز هفتم صفر در تقویم رسمی کشور، اظهار داشت: بنده در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل سفر به عمان حضور نداشتم و گویا این مسئله به خوبی برای اعضای شورا تبیین نشده بود.

وی افزود: بنده این مسئله را حتما با توجه به نظر مراجع تقلید و علما در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال خواهم کرد تا ان شاءالله شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روز هفتم صفر به عنوان «روایت معتبر» در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

انتهای پیام/313/33       

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha