چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ نایب الرئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز بودجه‌هایی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هزینه می‌شود اما متاسفانه خروجی این فعالیت‌ها چندان مطلوب و در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری امروز در مراسم دانش‌افزایی خانواده‌های طلاب و روحانیت خوی با اشاره به مشکلات موجود فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی این شهرستان خاطرنشان کرد: امروز بودجه‌هایی  در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هزینه می‌شود اما متاسفانه خروجی این فعالیت‌ها چندان مطلوب و در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه خوی در ادامه عدم برنامه‌ریزی جامع و فراگیر،  پایین بودن سطح کیفیت نوع برنامه‌ها، نبود تخصص در نوع مجریان طرح‌های فرهنگی، رفع تکلیف دانستن انجام رسالت‌های فرهنگی و نیز نبود نظارت لازم را از جمله نارسایی‌های فرهنگی جامعه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری پررنگ شدن صرف گزارش‌دهی را نیز از جمله مشکلات موجود فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و بیان کرد: سلیقه‌ای و بدون مطالعه اجرا شدن برنامه‌ها، نبود پشتوانه‌های لازم علمی و پژوهشی و در نهایت فراگیر نبودن و اختصاص برنامه‌ها به درصد ناچیزی از اقشار جامعه از سایر این نارسایی‌های موجود است.

وی با ابراز خرسندی از پیشنهاد و اجرایی کردن طرح دانش‌افزایی خانواده‌های طلاب و روحانیت در این جلسه اذعان داشت: متاسفانه به دلیل حاکمیت شرایط ویژه فرهنگی بر زندگی روحانیت، خانواده‌های آنان سختی‌هایی را متحمل می‌شوند و شاید بتوان گفت که محدودیت‌های آنان به مراتب بیشتر از خود روحانیان بوده که به خاطر دفاع و حمایت از ارزش‌های دینی و انقلابی متحمل می‌شوند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: اجرای طرح دانش‌افزایی کمک فراوانی است تا روحانیون نیز بتوانند رسالت‌های خویش را در محیط خانواده و اجتماع هر چه بهتر انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha