دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/کلنگ زنی احداث مدرسه علمیه رُشَيدهَجَري در مشهد

حوزه/ امام جمعه مشهد تاکید کرد: روحانیت در ادای تکلیف و انجام ماموریت ها از جوسازی های شیطانی و عملیات های روانی، وحشت و هراسی ندارد و فقط از خدا می ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در مراسم شروع عملیات ساختمانی مدرسه علمیه "رُشَید هَجَری" در مشهد، با اشاره به آیه «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً/ ( پیامبران ) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می کردند و ( تنها ) از او می ترسیدند ، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند و همین بس که خداوند حسابگر ( و پاداش دهنده اعمال آنها ) است(احزاب/39) ابراز داشت: واژه هایی مانند «یخشون» و «کفی بالله» به این نکته اشاره دارد که نترسیدن از نظر خطرهای فوق العاده ای که یک مبلغ دینی را تهدید می کند، نیست، بلکه این ترس از برخوردهای دیگران می باشد که این امر امروز نیز در حوادثی که برای نظام ما پیش می آید، درس است.

امام جمعه مشهد به مسئله تولید فتنه در سایه عمیات روانی و جوسازی برای ممانعت از تبلیغ اصول و ارزش های دینی  توسط مبلغان دینی اشاره و خاطر نشان کرد: آیه مذکور اشاره دارد که مبلغان دینی از جوسازی های شیطانی و عملیات های روانی، وحشت و هراسی ندارند و فقط از خدا می ترسند.

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه وظیفه امروز جامعه روحانیت و حوزویان، مسئله جو شکنی و گسترده سازی ارزش های دینی بر خلاف جو حاکم است که عملیات آن توسط دشمنان خدا و منافق ایجاد می شود.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: اگر در عرصه تبلیغ بتوانیم فضاهای زندگی و جریان های اجتماعی را با سلسله ای از توانمندی های دینی همراه کنیم که جریان های نفاق و دشمنان نتوانند جو ضد دینی و ضد ارزشی در جامعه حاکم کنند، بزرگترین کار برای تثبیت مبانی ولایت مدرای جامعه دینی است.

وی در ادامه، مدارس علمیه را پایگاه حضرت بقیه الله(عج) و بزرگترین وسیله آبادانی هر منطقه و ساخت آن را به معنای عشق و انتظار حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: این امکان وجود دارد که آن حضرت به پایگاه خود سری بزنند که به طور طبیعی شعاع نور ایشان در آن منطقه تبلور و برکت به بار خواهد آورد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که طبق برنامه ریزی های انجام شده، 5 مدرسه علمیه در حاشیه شهر مشهد ایجاد می شود، ابراز امیدواری کرد: مدرسه علمیه رشید هجری همانند مدرسه علمیه امام رضا(ع) که به همت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در منطقه ای دیگر از حاشیه شهر مشهد در حال احداث است، نقش آفرینی کند و پایگاهی برای خدمت به وجود مقدس امام زمان(عج) باشد.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این مراسم، کلنگ احداث مدرسه علمیه رُشَید هَجَری در زمینی به مساحت بیش از ۱۴۰۰ مترمربع توسط آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و حجت الاسلام و المسلمین فرجام، مدیر حوزه علمیه مشهد زده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha