یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/کلنگ زنی احداث مدرسه علمیه رُشَيدهَجَري در مشهد

حوزه / مدیر حوزه علمیه با بیان اینکه اداره حوزه های علمیه از گذشته در کنار وجوهات شرعیه، مبتنی بر موقوفات است، گفت: وقف صدقه جاریه ای است که مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات ساختمانی مدرسه علمیه رُشَید هَجَری، در مشهد با اشاره به اینکه نام گذاری این مدرسه به اسم یکی از یاران امیرمومنان(ع) با توجه نظر انجام شده است، گفت: این شخص، مدافع و شهید ولایت بود و در راه دین تلاش و کوشش بسیاری داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به چگونگی شهادت رُشید هَجَری و قطع شدن دست، پا و زبانش، افزود: او مدافع حریم ولایت بود و مدرسه علمیه رشید هجری نیز چنین رسالتی را با قدرت و قوت ادامه خواهد داد.

وی، بصیرت افزایی را از رسالت های حوزه و روحانیت خواند و ابراز داشت: فعالیت های این مدرسه نیز باید بر دفاع از ولایت استوار باشد و محصلان آن نیز در تبلیغ آموزه های دینی تلاش و کوشش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با بیان اینکه اداره حوزه های علمیه از گذشته در کنار وجوهات شرعیه، مبتنی و متوقف بر موقوفات بوده است، گفت: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه ای است که مورد غفلت واقع شده، البته در سال های اخیر پیگیری هایی در این زمینه انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به احداث واحدهای مسکونی طلاب و روحانیون در مشهد و شهرستان ها به عنوان موقوفات حوزه علمیه خراسان، ابراز داشت: حوزویان باید سنت حسنه وقف را بیشتر ترویج و تبلیغ کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد در حال پیگیری است که سهمی از آن بر عهده حوزه علمیه می باشد، اظهار داشت: ساخت مدرسه ای در شهرک شهید رجایی توسط آیت الله مکارم شیرازی و دو مدرسه دیگر در بخش هایی از حاشیه این شهر، از جمله این فعالیت ها است.

گفتنی است، مدرسه علمیه رُشَید هَجَری در زمینی بالغ بر 1400 متر مربع و با زیربنایی بیش از 3 هزار مترمربع، با ظرفیت بیش از 100 طلبه ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha