پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خانم معین الاسلام

استاد حوزه و رییس موسسه علمی – فرهنگی زنان منتظر گفت: بی شک الگوگیری از سبک زندگی حضرت زینب(س)، نسخه عزت و سعادت زن مسلمان است.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ولادت باسعادت عقیله بنی هاشم اظهار داشت: جایگاه و منزلت بالای زینب کبری(س) بر کسی پوشیده نیست چه آن که حتی سرسخت ترین دشمنان اهل بیت(ع) نیز بر این حقیقت اذعان داشته اند.

وی افزود: در خصوص این بانوی بزرگوار به واسطه نقش آفرینی شان در نهضت عاشورا بر روی منابر سخن بسیار رفته و به ویژه از روضه ها و مصبیت های بی شمار حضرت در طول زندگانی شان بسیار شنیده ایم اما آنچه مهم است این که ما از سبک زندگی اهل بیت(ع) به عنوان الگویی برای خود بهره مند شویم.

معین الاسلام یادآور شد: توجه به این نکته کلیدی از آن رو مهم است که بدانیم برای سبک زندگی نیازمند الگو هستیم و از سویی همین الگوها هستند که سبک زندگی ما را شکل داده و تغییر می دهند؛ از همین روست که غربی ها به عنوان کسانی که به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما هجوم و شبیخون آورده اند، به انحای مختلف به ویژه از طریق ابزار رسانه ای می کوشند الگوی کاذب و دروغین خود را به ما القا کنند و این باور را در میان نسل جوان ما ایجاد کنند که آرامش و آسایش و لذت در سایه سبک زندگی غربی برایشان میسر می شود.

این استاد و محقق حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بی شک یکی از الگوهای الهی و ربانی که می تواند در تغییر سبک زندگی ما بسیار موثر باشد، حضرت زینب(س) است، خاصه در ارتباط با زنان و دختران ما که ایشان در کنار مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه نسوان ما هستند.

وی همچنین با تاکید بر این که همه جنبه های زندگانی فردی و اجتماعی حضرت زینب (س) می تواند برای ما الگو و اُسوه باشد ، گفت:  دشمن شناسی ایشان و برخورد فعال با دشمن علاوه بر آن که نشانگر شجاعت و مسئولیت شناسی شان می باشد، دلیل دیگری است بر این که زنان جامعه ما نمی توانند نسبت به شرایط جامعه خود بی تفاوت و کم تفاوت باشند.

معین الاسلام اضافه کرد: زینب کبری(س) حتی در سخت ترین شرایط که جریان اسارت بعد از واقعه عاشورا برای ایشان و اهل بیت(ع) پیش آمد ، برخورد منفعلانه با دشمن نداشتند و در کمال عزت و اقتدار و در عین حال عفت و متانت بالا به دفاع از حق و حقیقت پرداختند.

وی بیان داشت: حضرت به طور خاص در ماجرای پس از عاشورا، مهندسی حساب شده دشمن در زمینه تحریف و فراموشی نهضت قیام حسینی را بر هم زده و در کنار برادرزاده بزرگوارشان امام سجاد(ع) کاری کردند که ماجرای کربلا برای همیشه تاریخ الهام بخش همه حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه جوامع شیعی و اسلامی شد.

رئیس موسسه زنان منتظر تاکید کرد: در کنار این قبیل جنبه های اجتماعی از رفتار زینبی ، ایشان چه در عرصه خانواده داری و چه آموزش و تعلیم به دیگران نیز سرآمد روزگار بودند و این مساله ریشه در رشد و تربیت همه جانبه ایشان در خاندان وحی و امامت داشته است.

وی گفت: آنچه امروز ما به ویژه بانوان باید از سبک زندگی حضرت فرا بگیریم در درجه اول صبر بر سختی ها و مصیبت هاست و در وهله بعد لزوم پرهیز از خمودی و انفعال و بی تحرکی در زندگی فردی و اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha