شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جنگ نرم

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از هر فرصتی برای تغییر ذائقه فرهنگی و دینی جوان ایرانی استفاده می کند، گفت: نباید در برابر هجمه های فرهنگی دشمن منفعلانه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، امروز در نشستی با مبلغان مدارس امین مازندران، در ساری با اشاره اهمیت تبلیغ دین در جامعه امروز، گفت: جامعه جوان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با مبانی دینی است.

وی با بیان این که دشمن امروز همه توان خود را برای تضعیف مبانی دینی در جامعه اسلامی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: تبلیغ صحیح و اثرگذار دین بهترین راه مقابله با هجمه های تبلیغی دشمنان است.

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه از فعالیت 200 مبلغ خواهر و برادر در مدارس استان خبر داد و افزود: علاوه بر این، حدود 60 مبلغ نیز در مدارس استعدادهای درخشان استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این تعداد مبلغ موجود پاسخگوی نیاز ما در مدارس استان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به شبهات گسترده ای که در مباحث دینی و سیاسی وجود دارد، امروز نیازمند حضور گسترده مبلغان دینی در مدارس جهت پاسخگویی به این شبهات هستیم.

وی از مدارس به عنوان خط مقدم جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یاد کرد و تصریح کرد: امروز تربیت و پرورش دینی باید اولویت آموزش و پرورش باشد، چون علم بدون تقوا نمی تواند انسان را به تعالی حقیقی برساند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون تقوا زمینه انحراف و تباهی انسان را فراهم خواهد کرد، افزود: فراگیری علم و دانش باید همراه با تقوا و اخلاقی دینی همراه باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که میزان رضایت خانواده ها از حضور مبلغان دینی در مدارس هر روز در حال افزایش است، بیان داشت: ارتباط چهره به چهره مبلغ با دانش آموزان فرصت بسیار خوبی برای تقویت باورهای دینی این نسل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که میزان بالای رضایت اولیاء و مربیان از حضور مبلغان دینی در مدارس رسالت روحانیت را سنگین تر و حقانیت حضور این قشر اثرگذار در مدارس بیشتر آشکار می کند، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت و ثبات حضور مبلغان در مدارس بهره گیریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان اسیر تبلیغات منفی و مسموم دشمنان شده است، افزود: اگر حضور در صحنه حوزه و روحانیت کم باشد، دشمن به اهداف شوم خود دست خواهد یافت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن از هر فرصتی برای تغییر ذائقه فرهنگی و دینی جوان ایرانی استفاده می کند، گفت: ما نباید در برابر هجمه های دشمن منفعلانه عمل کنیم، بلکه باید با تبلیغ صحیح و اثرگذار دین و احکام اسلامی توطئه شوم دشمن را خنثی کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha