پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از تحصیل هزار و ۳۷۴ طلبه خواهر، در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، از تحصیل هزار و ۳۷۴ طلبه خواهر، در مدارس علمیه  این استان خبر داد و گفت: این تعداد طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه استان لرستان، در سطوح ۲ و ۳ به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مدرسه علمیه زینبیه خرم آباد در رشته تفسیر و مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود در رشته فقه و اصول در مقطع سطح ۳ فعالیت دارند، افزود:با پیگیری های انجام شده و همچنین موافقت نهایی، به زودی مقدمات تحصیل سطح ۳ برای خواهران بروجردی در رشته کلام دایر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان همچنین از تامین و تجهیز خوابگاه ها برای خواهران طلبه خبر داد و افزود:برای رفع مشکل تردد خواهران غیر بومی، کار تامین و تجهیز خوابگاههای مدارس در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان لرستان آمادگی دارد برای راه اندازی و احداث مدارس علمیه در سایر نقاط استان همکاری های لازم را اعمال نماید، یادآور شد:با پیگیری های مسئولان شهرستانها و تهیه زمین احداث و...امیدواریم این مطالبه مردم سایر شهرستان نیز فراهم شود.

*ثبت نام از داوطلبان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام از خواهران علاقمند به علوم حوزه از ۲۵ بهمن آغاز شده است، تصریح کرد:در این مرحله داوطلبان علاقمند به تحصیل در سطح ۲ کارشناسی می توانند با مراجعه به حوزه استان و مدارس علمیه متقاضی ثبت نام باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در این دوره نام نویسی از دارندگان مدرک سیکل و دیپلم انجام می گیرد، افزود: با تبلیغات میدانی و نصب بیلبوردهای تبلیغی در سطح استان نسبت به ثبت نام مدارس علمیه خواهران استان اطلاع رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدارس، ستادهای مشاوره و اطلاع رسانی برپا شده است خاطر نشان کرد:با مکاتبات انجام شده با صدا و سیما و رسانه های گروهی استان نیز این اطلاعیه برای علاقمندان بصورت گزارش،زیرنویس و خبر منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha