چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 372500
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
تصاویر عکاس بلژیکی از زندگی مسلمانان

حوزه / تصاویر نمایشگاه عکس «سفر مقدس» سیاحتی طولانی در فضای فرهنگی متنوع کشور‌های اسلامی است. در هر یک از تصاویر این عکاس بلژیکی می‌توان با نمایه‌ای از باورها، مراسم مذهبی روبرو شد که فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tribune.com.pk، در شرایطی که اسلام‌هراسی در غرب در حال رشد و توسعه است، فرانسیسکو استروزیک، عکاس بلژیکی قصد دارد در تصاویر خود، نگاه تازه‌ای به اسلام ارائه دهد، او در نمایشگاه عکسی با عنوان «سفر مقدس» بازدیدکنندگان را به سفری دیدنی از کشورهای مسلمان چون کوزوو، مراکش، هندوستان، کشمیر، بنگلادش و پاکستان می‌برد. چشمان عکاس در تصاویر گرفته شده در این کشورها با فرهنگ‌های مختلف بیشتر از آنکه در پی نشان دادن تفاوت‌ها و اختلافات باشد، به بعد انسانی می‌پردازد.

تصاویر نمایشگاه عکس «سفر مقدس» سیاحتی طولانی در فضای فرهنگی متنوع کشور‌های اسلامی است. گالری عکس‌های این عکاس بلژیکی که به صورت سیاه و سفید هستند، بیننده را وادار می‌کنند که در مشاهده هر عکس اندکی تعلل کرده و در عمق تصاویر گرفته شده غرق شود. در هر یک از تصاویر می‌توان با نمایه‌ای از باورها و مراسم مذهبی روبرو شد که فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

هدف این عکاس بلژیکی این نبوده که افکارش را به مردم تلقین کند، بلکه او امیدوارست با تصاویرش الهام‌بخش کنجکاوی در آن‌ها شده و مردم را وادار به دوباره فکر کردن و تفکر بیشتر سازد.

استروزیک درباره نادیده گرفتن تفاوت‌های فرهنگی کشور‌ها و تاکید بر بعد انسانیت می‌گوید: ما باید فرای پیش‌داوری‌ها را بنگریم. در اروپا دیدگاهی کلی به اسلام وجود دارد، هدف من این بود که نشان دهم حقیقت بسیار پیچیده‌تر از دیدگاه آن‌هاست. درحالی که رسانه‌های غربی سعی دارند آن‌ها را مختصر و ساده نشان دهند، این وظیفه ماست که حقیقت را فاش کرده و بگوییم که به این سادگی‌ها هم نیست.

فرانسیسکو استروزیک از عکاسان خبری بین‌المللی است که در سازمان‌های بشردوست بسیاری از جمله یونیسف، برنامه جهانی غذا و مبارزه با استثمار کودکان نیز فعالیت داشته است.

تصاویر عکاس بلژیکی از زندگی مسلمانان

تصاویر عکاس بلژیکی از زندگی مسلمانان

تصاویر عکاس بلژیکی از زندگی مسلمانان

تصاویر عکاس بلژیکی از زندگی مسلمانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha