یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ انگلیس نباید برای جامعه قدرت مند ایران تکلیف مشخص کند باید مردم این کار را خود با فرستادن افراد لایق در مجلس انجام دهند.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مریبان عقیدتی سپاه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به مسئله انتخابات اشاره  کردند و گفتند: باید به کسانی رأی داد که درد و رنج کشیده اند و گرنه کسانی که رنج نکشیده  به فکر جامعه نخواهند بود.

ایشان بیان داشتند: انگلیس نباید برای جامعه قدرت مندایران تکلیف مشخص کند، باید مردم  این کار را خود با فرستادن افراد لایق در مجلس انجام دهند.

 معظم له در ادامه به مسئله  مهم فریضه امر به معروف  و نهی ازمنکر اشاره کردند و گفتند: متاسفانه گام مهمی برای احیاء این امر الهی درکشور  برداشته نداشته است؛ امر به معروف ریشه در همه موضوعات دینی و ارزشی دارد و همه اعمال خوب در مقایسه با امر به معروف مانند قطره آب  دهان نسبت به اقیانوس است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: اگر حقیقتا این مسئله عملی شود همه مباحث در سایه این فریضه در اسلام عملی خواهد شد، ولی حقیقتا برای احیاء آن قدرت زیادی می خواهد.

 ایشان با بیان اینکه  این فریضه پایه هایی  دارد ادامه دادند: باید از اعمال زشت اعلام انزجار کرد؛ نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد؛ بلکه  باید مسئولین زی ربط مردم را به معروف و نهی از منکر سوق دهند.

حضرت  آیت الله نوری همدانی گفتند: براساس بیانات نورانی اهل بیت(ع) باید این فریضه را در جامعه جاری کرد و دنبال این ریشه بود که چرا این فریضه در کشور معطل مانده است.

 معظم له بیان داشتند: نهی و امر،‌هر دو در امر کلان است نه در چیزهای کوچک، جامعه باید آن قدر قدرت داشته باشد تا همه منکرها را از جبهه استکبار گرفته تا ایادی آنها در جامعه اسلامی  از بین برد و برای از بین بردن آن تلاش کند و تا حالا این کار به درستی صورت نگرفته و امر به معروف هم در سطح کلان این گونه است.

 ایشان افزودند: اجرای این دو موضوع، موجب تحقق بسیاری از برکات و ریشه کن شدن ظلم و برگزاری عدالت خواهد شد و این امر نیازمند به قدرت بزرگ و تربیت مجاهد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: در گذشته و در دوران امام راحل قرار بود وزارتخانه امر به معروف تشکیل شود؛ ولی این کار صورت نگرفت  اگر صورت می گرفت خیلی مشکلات فعلی برطرف می شد.

این مرجع تقلید ابراز داشتن:امر به معروف کار فردی نیست، اجتماعی است و باید همه دست به دست هم دهند تا به اجرا گذاشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha