یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که لازم است همه مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند شرکت کنند، گفتند: هر شخصی که صلاحیت قانونی دارد، باید در این انتخابات حضور داشته باشد؛ چراکه همانند نماز و روزه، وظیفه ای دینی و ملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه به بخشی از بیانات حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند و گفتند: در این بیان آمده است: «الإمامُ عليٌّ عليه السلام ـ لِرجُلٍ يقولُ : اللّهُمّ إنّي أعوذُ بكَ مِن الفِتنَةِ ـ : أراكَ تَتَعَوَّذُ مِن مالِكَ و وُلدِكَ ! يقولُ اللّه ُ تعالى : «إنّما أمْوالُكُم و أولادُكُم فِتنَةٌ» و لكنْ قُل: اللّهُمّ إنّي أعوذُ بكَ مِن مُضِلاّتِ الفِتَنِ/ امام على عليه السلام به مردى كه مى گفت : بار خدايا! از فتنه به تو پناه مى برم ـ فرمود: مى بينم كه از مال و فرزندت به خدا پناه مى برى. خداوند متعال مى فرمايد: « جز اين نيست كه دارايي ها و فرزندان شما فتنه (مايه آزمايش) هستند». [چنين مگو] بلكه بگو: بار خدايا! از فتنه هاى گمراه كننده به تو پناه مى برم».

ایشان با اشاره به اینکه تمام انسان ها مورد آزمایش الهی قرار می گیرند، اظهار داشتند: باید از فتنه ها و آزمایش های گمراه کننده به خدای متعال پناه برد تا بتوان از این مسیر به سلامت عبور کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امتحان خداوند متعال به این نحو است که جریان هایی مربوط به اعمال انسان پیش آورده و انسان ها را آزمایش می کند که بر اساس وظیفه الهی به چه مقدار عمل کرده اند.

*انتخابات آزمایشی دنیوی برای مردم است

حضرت آیت الله نوری همدانی انتخابات را آزمایشی دنیوی برای مردم دانستند و گفتند: انتخابات در دنیا بسیار مهم است و بر اساس آمار، 54 میلیون نفر در ایران صلاحیت شرکت در انتخابات را دارند.

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان ساختند: بر ما لازم است تا با شرکت در انتخابات عظمت و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خود را به دنیا نشان دهیم.

*حضور در انتخابات همانند نماز و روزه وظیفه ای دینی و ملی است

معظم له با تأکید بر اینکه لازم است همه مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند شرکت کنند، تصریح کردند: هر شخصی که صلاحیت قانونی دارد، باید در این انتخابات حضور داشته باشد؛ چراکه همانند نماز و روزه، وظیفه ای دینی و ملی است.

ایشان بیان داشتند: وقتی می گوییم دین از سیاست جدا نیست، شرکت در انتخابات نیز بر ما لازم و واجب می شود.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: رشد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... با انتخابات به دست خواهد آمد و باید حضوری فعال در آن داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha