شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 374731
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه چهارشنبه سوری سند دینی ندارد،گفت: امروز چهارشنبه سوری به یک بازی خطرناکی تبدیل شده و از حالت اولیه خود راکه نشاطی برای مردم فراهم می کرد از دست داده است.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، در خصوص سنت دیرینه چهارشنبه سوری که از گذشتگان برای ما باقی مانده خاطرنشان کرد:در چهار شنبه آخر سال طبق بدعتی که از سال های دیرین بنا نهاده شده است آتشی روشن می شود و مردم با خواندن اشعاری از روی آتش می پرند، لیکن من در هیچ کجا روایت و نظر دینی در این خصوص پیدا نکرده ام.

وی با تأکید بر اینکه نفس این بدعت با ظاهر و حاشیه هایی که الان به همراه دارد تفاوت زیادی با هم دارند، اظهار داشت: امروزه حواشی که از کنار این سنت قدیمی به وجود می آید حوادثی غیرقابل پیش بینی و خطرناکی هستند که با جان و مال خود فرد و مردم سر و کار دارد.

آیت الله ایمانی در ادامه افزود: چهارشنبه سوری به یک بازی خطرناکی تبدیل شده و از حالت اولیه خود راکه نشاطی برای مردم فراهم می کرد از دست داده است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: جان و مال انسان ها دارای حرمت هستند و نباید تحت هیچ شرایطی آن ها را در معرض خطر قرار دهیم، لیکن مردم این سنت را تاکنون نگاه داشته اند و ما هم باید سعی کنیم از حواشی به دور باشد.

وی در خصوص سلامت برگزار شدن این بدعت دیرینه ابراز داشت: نظام باید تدبیر مناسبی در راستای توجیه صحیح مردم نسبت به این سنت قدیمی بیندیشد و سرمایه گذاری لازم را برای اینکه این موضوع بدون هیچ گونه آزار و مزاحمتی اجرا شود را داشته باشد.

آیت الله ایمانی با تأکید بر اینکه برخورد فیزیکی و فردی، راهکارصحیح و مناسبی برای مقابله با حاشیه هایی که از ناحیه این مراسم به وجود می آید نیست، تصریح کرد: مجری قانون باید تلاش لازم در راستای اعتمادسازی در بین مردم انجام بدهد؛ مردم باید بدانند و اعتماد کنند که مسئولین دوست دار صحت و سلامتی ملت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مجریان قانون و مسئولین لازم است فضا و امکانات لازم را برای سالم و بدون حاشیه برگزار شدن این گونه مراسم ها در اختیار مردم بگذارند با توجه به اینکه هیچ گونه اختلاطی بین دختر و پسر نباشد.

وی نشان دادن تبعات جانبی این بدعت قدیمی را رسالت رسانه ها دانست و بیان کرد: در رسانه ها خطرات این مراسم نشان داده می شود که مردم خود به راحتی بتوانند تشخیص بدهند چه خطراتی در کمینشان است.

نماینده ولی فقیه در استان برخورد قانونی را برای اقلیتی که به صورت عمدی در جامعه هنجار شکنی می کنند را لازم دانست و گفت: مسئولین مربوطه باید مقابل هنجارشکنی هایی که مردم را در خطر قرار می دهند بایستند و برخورد قانونی لازم را اعمال کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha