یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تحصن کارمندان وزارت اوقاف مصر

حوزه / بعد از جنجال مربوط به تحصن اعتراض آمیز خطبا و مبلغان مصری که با وزارت اوقاف این کشور همکاری دارند، این بار کارمندان خودِ وزارت خانه دست به تحصن زده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از جنجال مربوط به تحصن اعتراض آمیز خطبا و مبلغان مصری که با وزارت اوقاف این کشور همکاری دارند، این بار کارمندان خودِ وزارت خانه دست به تحصن زده اند.

در همین راستا، روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: دکتر علی الفرماوی رئیس سازمان اوقاف مصر در دیوان عالی وزارت اوقاف با دکتر محمد مختار وزیر اوقاف و شماری از مسئولان سازمان اوقاف برای بحث و گفتگو پیرامون اعتصاب کارمندان این سازمان که اخیرا شروع شده دیدار کردند.

شایان ذکر است که کارمندان سازمان اوقاف به اعتصاب خود در مقابل دیوان سازمان اوقاف در میدان "الدقی" و بویژه کارمندان منطقه الجیزة ادامه می دهند.

این اقدام در جهت تحقق خواسته های آنان و در راس آن تصویب لایحه مالی که منجر به افزایش پاداش و دریافت درآمد ثابت و مناسب می شود، انجام گرفته است.

چندی قبل هم خطبا و مبلغان اهل سنت مصر در اعتراض به وعده ای که وزرات اوقاف این کشور برای تخصیص اعتبار مالی طی ماه جاری برای استخدام آنان داده و به آن عمل نکرده بود، تحصن کردند.

وعاظ مصری که مقابل درب پشتی هیئت وزیران در خیابان حسین حجازی قاهره تحصن کرده بودند، خواستار استخدام خود شدند.

از سوی دیگر شیخ محمد عبدالرزاق عمر رئیس بخش دینی و رئیس هیئت اجرایی وزارت اوقاف در جمع متحصنین حاضر شد و اعلام کرد: وزارت اوقاف دو بار از دستگاه مرکزی ساماندهی و مدیریت خواسته تا اعتبار شیخ محمد عبدالرزاق مالی برای استخدام واعظان جدید تخصیص دهد.

وی افزود: اولویت به کار گیری در مساجد با واعظان مستمری بگیر است.

اما یک روز پس از این ماجرا و اظهارات عبدالرزاق، وی از سمت خود برکنار شد و وزیر اوقاف شیخ جابر طایع را به جای عبدالرزاق برای پیشبرد امور بخش دینی و جلوگیری از متوقف شدن این بخش منصوب کرد و این اقدام طی حکم وزارتی به شماره 59 به سال 2016 میلادی صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha