یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامه سید جواد الوداعی

حوزه/ پیکر مرحوم آیت الله سید جواد الوداعی ساعت ۱۵ امروز در بحرین تشییع می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» آیت الله سید جواد الوداعی از علمای سرشناس و رهبران انقلابی بحرین دیروز در سن 93 سالگی درگذشت.

وی از جمعه گذشته و پس از سکته و وخامت وضعیت جسمانی در یکی از مراکز درمانی تحت مراقبت بود.

در پی اعلام خبر فوت این روحانی برجسته گروه های مردمی با حضور در بیت وی در روستای باربار با خانواده و بازماندگان ابراز همدردی کردند.

مراسم تشییع پیکر این روحانی برجسته ساعت 15 امروز از مسجد راس رمان به سوی مقبره الحوره برگزار و طبق وصیت آن مرحوم در کنار پدر و مادرش به خاک سپرده خواهد شد.

* پیام های تسلیت روحانیون بحرینی

در همین حال شخصیت های متعدد و جریانهای سیاسی بحرین برای شرکت در مراسم تشییع وی و احترام به این عالم مجاهد اعلام فراخوان کردند که با توجه به فشارهای دستگاه های امنیتی بحرین باید دید این مراسم چگونه برگزار خواهد شد؟

جمعی از فضلای بحرینی مقیم قم در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم وداعی تاکید کردند: آیت الله وداعی عمر طولانی خود را در خدمت به مردم، حوزه های علمیه و آباد کردن مساجد گذراند و الگویی برای علم و تقوی و توجه به امور مومنین بود.

شيخ ميثم سلمان از روحانیون بحرینی در حساب کاربری خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: به همه ملت بحرین سفارش می کنم برای قدردانی از 9 دهه حیات پربار این عالم وارسته در تشییع جنازه وی زودتر از موعد حاضر شوند؛ هرچند اگر دهها هزار نفر هم امروز بیایند حق او ادا نخواهد شد.

وزیر خارجه بحرین نیز در پیامی در شبکه های اجتماعی نوشت: «رحم الله السيد جواد الوداعي. إنَّا لله وإنَّا إليه راجعون».

مجلس بزرگداشت آیت الله وداعی امروز در حسینیه سار الكبير ویژه آقایان و حسینیه الشويخ ویژه بانوان در شهر باربار برگزار می شود

** از تحصیل در نجف تا تاسیس حوزه علمیه

مرحوم سید جواد وداعی در سال ١٩٢٣ میلادی در بحرین متولد شد. خاندان وی از روحانیون و دارای صفات برجسته علمی و اخلاقی بودند. دوران نوجوانی و جوانی را زیر نظر و با تربیت جد خود که از عالمان دین بود گذراند و در 30 سالگی برای تکمیل دروس حوزوی به حوزه علمیه نجف رفت و از بزرگانی چون سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی و سید محمدباقر صدر بهره برد.

وی دوران حضور در نجف را با سختی و در منزلی اجاره ای گذراند در حالیکه برخی اوقات توان پرداخت اجاراه منزل را هم نداشت. پس از 20 سال حضور در نجف و کسب فیض از اساطین آن دیار به بحرین بازگشت و حوزه علمیه امام باقر(ع) را در باربار تاسیس کرد.

وی در سال های حضور در بحرین منشا خدمات زیادی بود و در انقلاب مردم بحرین در کنار سایر روحانیون رهبری مردم را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha