یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام یدالله غلامی/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: اگر ایران اسلامی در منطقه، بلکه در جهان، نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر قطب استکبار و صهیونیسم بین الملل به شمار می‌رود، از برکت خون شهدا و خانوده آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی، امروز در نشست جلسه ستاد مرکزی راهیان نور استان با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا در نهایت اقتدار و امنیت هستیم، گفت:­ ایران اسلامی در مقابل کل دنیا ایستاده و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداده و اکنون نیز امن ترین کشور دنیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا  افزود: آشنا ساختن جوانان این سرزمین با وصیت‌نامه شهدا و راهی که آنان برای حفظ استقلال و سربلندی این کشور و اسلام پیمودند، بهترین برنامه فرهنگی و اجتماعی است و در قالب اردوهای راهیان نور به اجرا گذاشته می شود.

وی با تاکید بر این که امروز امنیت و آسایش و پیشرفت خود را مدیون شهدا و امام شهیدان هستیم، گفت: اگر ایران اسلامی نه فقط در منطقه بلکه در جهان نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر قطب استکبار و صهیونیسم بین الملل به شمار می‌رود، از برکت خون شهدا و خانوده آنها است.

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، اظهارداشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و آگاه باشند که اگر می خواهند در دنیای امروز سعادتمند و سرافراز باشند، باید در همه شرایط حافظ آرمان های مقدس شهیدان انقلاب و دفاع مقدس باشند.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل‌های آینده انقلاب دارد، افزود: نباید تنها به برگزاری اردوهای راهیان نور اکتفا کرد، بلکه باید راه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس را شناسایی و آن را در سطوح مختلف برای مردم اجرا کرد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: برنامه عظیم و معنوی راهیان نور فرصتی بسیار بزرگ و استرات‍ژیک برای نظام اسلامی به وجود آورده تا بتواند با آشنا کردن جوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب و دستیابی به افق های پیش روی آن را هموار کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به لزوم ترویج روحیه مقاومت و جهاد در بین آحاد ملت گفت: یکی از بهترین راه‌های ترویج این روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه عمیق به همین برنامه عظیم راهیان نور است که برکات و دستاوردهای فراوانی نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس هدایت‌گر امت اسلامی در مسیر صراط المستقیم است، اظهار داشت: بدون تردید برنامه راهیان نور اگر با پررنگ کردن جنبه‌های محتوایی باشد، می‌تواند تثبیت‌کننده گام‌های ملت در ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: کاروان‌های معنوی راهیان نور، یکی از برگ برنده‌های استثنائی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران برای خنثی سازی جنگ نرم نظام سلطه و نیز تعالی بخشی نسل سوم محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا  با بیان این که شهدا به عنوان بندگان صالح خدا، واسطه فیض الهی به همه ما هستند، گفت: مردم با زیارت اماکن مطهر دفاع مقدس اصالت دینی خویش را بازیافته و هویت انقلابی و اجتماعی اش را بهتر از آنچه که تا کنون می‌اندیشیده اند، می‌سازند و این‌ها تنها بخشی از برکات راهیان نور است.

وی به نقش روحانیون در سفرهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: روحانیون با حضور چشمگیر در این سفرها به عنوان روحانی کاروان و راویان طلبه، نقش مهمی در تبلیغ  مبانی اسلام و پیوند دین با دفاع مقدس در بین جوانان و نوجوانان دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha