شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اقتصاد مقاومتی را تحقق عینی استقلال نظام دانست و گفت: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی موجب استقلال نظام و ملت از کشورهای دیگر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروزدر دیدار نوروزی با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: چندین سال است که مسئله اقتصاد به عنوان یک دغدغه در نامگذاری‌های سالانه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد ولی امسال این مهم به صورت ویژه مورد توجه ایشان است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، گفت: انتظار است نامگذاری سال از شعار بیرون آمده و جامه عمل بپوشد و آحاد مردم و دولت در سال جاری به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در تمامی سطوح کشور تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری معتقد است شعار امسال در راستای تحقق عینی شعار راهبردی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی یعنی همان استقلال، و بایستی به تمامی زوایای استقلال نگاهی ژرف داشته باشیم و در تعامل با جهان بتوانیم همه ابعاد استقلال را محقق کنیم تا از وابستگی به بیگانگان و کشورهای دیگر رها شویم.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم در تمامی ابعاد، نیازمند به کشورهای شرق و غرب عالم بود و شعار استقلال را سر داد، بنابراین دولت و ملت باید به دقت مسئله اقتصاد مقاومتی، که همان اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است را پیگیری کنند، تا مردم از ثمرات شیرین آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را موجب ارتقای عزت و استقلال نظام و ملت دانست و افزود: باید تلاش شود وابستگی به کشورهای دیگر کمتر شود و در عین تعامل، اگر مجبوریم کالایی از کشوری وارد کنیم، آن کالا تکنولوژی باشد و یا کالایی باشد با توان رقابتی با کالاهایی که ما می‌خواهیم صادر کنیم.

وی تقویت جریان تولید در کشور را یکی از مولفه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم پرهیز از خام فروشی معادن و ایجاد صنایع تبدیلی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم درباره مزایای ایجاد صنایع تبدیلی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فراوری معادن در داخل کشور موجب کاهش بیکاری، رشد اقتصادی، افزایش تولید، رها شدن از اقتصاد تک محصولی و جلوگیری از استثمار استکبار جهانی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، تبیین و فرهنگ‌سازی برای بالابردن احساس مسئولیت مردم و دولت در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را وظیفه نخبگان فرهنگی و اقتصادی کشور دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha