یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن مرادی امام جمعه موقت فارس

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورتی انکارناپذیر و همچنین راهبردی بی نظیر برای ایستادگی در برابر تحریم ها و هجوم اقتصادی همه جانبه و گسترده علیه استکبار جهانی است.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ریشه بسیاری از معضلات و ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دارد را در بیکاری دانست و گفت: اقتصاد موضوع مهمی است که در هر جامعه ای به آن اهتمام داده می شود.

وی با اشاره به روایتی در خصوص این که اگر فقر و بیچارگی از دری وارد شد، ایمان از در دیگری خارج می شود، اظهار داشت: اقتصاد موضوعی است که اهمیت آن در اسلام و تمامی جوامع فعلی در دنیا مورد تأکید قرار گرفته؛ لذا باید به آن اهتمام فراوان داشته باشیم.

امام جمعه موقت شیراز با بیان این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری فرمودند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی و الگویی پیام بخش است که ضمن مقاوم سازی در برابر تهدیدهای نظام سلطه از توان تقویت اقتصادی و تحقق بهبود معیشت مردم برخوردار است.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز مبرم کشور

وی این نوع اقتصاد که رهبری فرمودند را پیشرو، فرصت ساز، مبلغ، درون زا، انعطاف پذیر، عدالت بنیاد، مردم بنیاد با رویکرد علمی و جهادی عنوان کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت انکارناپذیرو راهبردی بی نظیر برای ایستادگی در برابر تحریم ها و هجوم اقتصادی همه جانبه و گسترده شیطان بزرگ است.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است علاوه بر پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی، در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرهنگ سازی در جامعه، یک نقش بی بدیل و تاریخی را داشته باشیم و مجدانه تلاش کنیم.

شاخصه های اقتصاد مقاومتی

وی با اظهار به اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی الهام بخش برآمده از آموزه های اسلامی و انقلابی است، عنوان کرد: مشارکت حداکثری آحاد جامعه باید درجهت تقویت فرهنگ جهادی در بین مردم و کارگزاران در عرصه فعالیت های اقتصادی_تولیدی،  ارتقای شاخصه های عدالت اجتماعی، استقلال اقتصادی، کاهش وابستگی به دشمن، افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور، افزایش تولید داخلی ، اصلاح الگوی مصرف ، صرفه جویی در هزینه های مالی کشور و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد باشد.

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی ما باید به گونه ای باشد که وابستگی ما به نفت و فرآورده های نفتی کمتر باشد.

وی با بیان اینکه در بین طبقات جامعه نوعی سرخوردگی عمومی به وجود آمده است، گفت: نا عدالتی موجود در برخورداری از امکانات و منابع باید از بین برود و اهمیت تهاجم اقتصادی دشمن و الگوهای رفتاری در عرصه اقتصاد مثل کار، تولید، تجارت، سرمایه گذاری برای مردم تبیین بشود.

تحقق شعار سال نیازمند تعامل قوای سه گانه

امام جمعه موقت شیراز با تأکید بر اینکه سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید در راستای شعار سال بکوشند، عنوان کرد: قوه مقننه قوانین مناسبی را برای مردم وضع کند و قوه قضائیه نیز جلوی  قاچاق های بی رویه، فساد مالی، اداری و ثروت های بادآورده را بگیرد؛ متاسفانه در سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار قاچاق داخل کشور شده که این موضوع باعث گردیده تا حدود 2 میلیون شغل را از دست بدهیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت کارگاه های تولیدی کوچک گفت: الان حدود 80 درصد اقتصاد ما از برکت همین کارگاه های کوچک و  تولیدات جزء است که بعضی در منازل و برخی دیگر در بخش خصوصی و کارخانجات کوچک شکل می گیرد.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که تقویت این گونه کارگاه ها علاوه بر اشتغال زایی، مشکلات دیگر اقتصادی را نیز برطرف می کنند، یادآور شد: مملکت امروز متعلق به جوان ها بوده که باید نبوغ و ابتکار خودشان را در ارتباط با پیشرفت مملکت به کار گیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha