یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام همتیان

حوزه/ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: امروز مساله انقلابی بودن حوزه ها نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری می باشد و ما به عنوان طلبه های حوزه های علمیه هر یک موظف هستیم در این مسیر اقدام علمی و عملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین همتیان در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به دیدار اخیر مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: این دیدار ارزشمند، غیر منتظره و بسیار سازنده و مهم بود.

وی افزود: در این دیدار صمیمی پس از گزارش ۱۰ دقیقه ای رئیس مجمع، رهبر معظم انقلاب فرمودند که در تمام امور به بیانات امام راحل(ره) مراجعه کنید؛ چرا که ایشان واقعا صادق، آگاه، هوشیار بودند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب در این دیدار مساله انقلابی بودن حوزه های علمیه بود، بیان داشت: ایشان دو دیدگاه را در مورد شهر قم مطرح کردند که عبارتند از؛ «نگاه به مسائل عمومی حوزه علمیه قم از قبیل؛ علم آموزی، تربیت، اخلاق، مسائل مدیریتی»  و دیگری « وضعیت انقلابی، رشد و بلوغ تفکر انقلابی در حوزه» می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان ادامه داد: ما مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری نمی توانیم نگاه صرف اخلاقی به حوزه داشته باشیم؛ چراکه اگر مساله انقلابی بنا بر نظر ایشان اگر  مهمتر نباشد، بدون تردید به همان اندازه اهمیت دارد.

وی بیان داشت: امروز مساله انقلابی بودن حوزه ها نگرانی و دغدغه معظم له می باشد و ما به عنوان طلبه های حوزه های علمیه هر یک موظف هستیم در این مسیر اقدام علمی و عملی داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اظهار داشت: امام و رهبری همچون باغبانانی دلسوز این جامعه را رشد دادند و به این نقطه رساندند؛ پس اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب در طول زمان های مخلتف بنگریم، متوجه سیر منطقی بسیار منسجمی خواهیم شد که همچون حلقه های یک زنجیر بهم پیوسته می باشد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هندسه انقلاب اسلامی را ترسیم کرد و حوزه های علمیه آن را به بدنه مردم منتقل کردند؛ حوزه های علمیه نقش بی بدیل واسط کلام امام و جامعه بودند و ما امروز موظف هستیم به وجه دوم ( انقلابی بودن حوزه ها) توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: مقام معظم رهبری در سخنان متعددی جایگاه، راهکار و وظایف حوزه ها و روحانیون را در خصوص انقلابی ماندن حوزه ها مشخص کرده اند و فقط ما موظفیم عمل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به چهار راهکار استفاده به منظور انقلابی کردن حوزه ها اشاره کرد و افزود: معرفی حوزه انقلابی، جداسازی شاخص های حوزه انقلابی، شناسایی عوامل تقویت روحیه انقلابی و شناخت عوامل تضعیف حوزه انقلابی چهار راهکار مذکور می باشد.

وی ادامه داد: با کارهای سطحی نمی توان حوزه انقلابی را تقویت کرد باید تلاش کرد و در عمل به این هدف رسید.

حجت الاسلام همتیان تصریح کرد: باید تلاش کنیم و با علم آموزی و تقویت بنیه علمی اساتید زبده و برجسته انقلابی را در حوزه تربیت کنیم؛ به طوریکه در دهه آینده صدها استاد انقلابی تربیت کرده باشیم .

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha