دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ مراسم شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ محفل شادی و شوق وعشق و محافل میلاد منجی موعود ، امام زمان(عج) در پناهگاه شیعیان در عصر آخرالزمان  و مسجد مقدس جمکران برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» روز نیمه شعبان، روز نیمه هستی است، از خلقت آدم، تا بعثت،شهر قم،  عش آل محمد(ع) و شهر منتظران یار و شهر جمکرانی ها،امروز غرق و نور و شادی بود؛ شادی این روز زیبا، از شب پیش در این شهر آغاز شد و سیل منتظران حضرت از سراسر ایران، با کوله باری از دعا و نیایش و شوق و انتظار به پناهگاه عاشقان و منتظران آمدند.

مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) با آذین بندی خیابان و موکب چینی و توزیع چای و شربت و شیرینی و غذا و.... به سبک مهیمان نوازان اربعینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و مناطق دیگر استان آغاز شد.

برگزاری نورافشانی و مراسم عید نیمه شعبان در قبله گاه منتظران در مسجد مقدس جمکران و حضور آیت الله العظمی نوری همدانی به عنوان امام جماعت شب نیمه شعبان، از جمله برنامه های این مسجد بود.

شب گذشته سیل زائران میلیونی مسجد مقدس جمکران با حضور در این مسجد شریف با قرائت زیارت آل یاسین ودعای فرج، مناجات عاشقانه خود را با منتقم آل عبا، به زمزمه نشستند.

به همین شکل مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در این مسجد شریف و با حضور گسترده مردم و صاحب نفسان منتظر برگزار شد و منتظران این شب را با دعا و مناجات ختم قرآن و یاسین به فجر صادق رساندند.

از اولین ساعات صبح امروز نیز بیوت مراجع عظام که همان روات احادیث در عصر غیبت هستند و محل رجوع مردم منتظر با برپایی مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) میزبان منتظران و مردم دلسوخته از درد فراغ یار بود.

بیوت مراجع عظام تقلید امروز شاهد حضور گسترده مقلدان شریعت محمدی(ص) و منتظران حضرت منجی موعود(عج) بود که با دیدار با عالمان آل محمد(ص) که هادیان جامعه هستند به نوعی با آرمان مقدس مهدوی تجدید بیعت کردند.

همچنین یکی از مراسم این روزها، جشن عمامه گذاری طلاب علوم دینی است که با حضور در بیوت مراجع و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که بانوی کرامت و عمه جان حضرت ولی عصر(عج) هستند، نیز غرق در نور و شادی بود و زائران قم المقدسه، پیش از جمکران در منبع فیض الهی سیراب شدند و دل های خود را به پنجره های ضریح عمه سادات گره زدند.

در شهر قم نیز به سان هر سال و به جرات با شکوه تر از هر سال در هر کوی و برزن جشن میلاد امام زمان(عج) برگزار شد و مسجد مقدس جمکران یکی از پرشکوه ترین جشن های سال های اخیر خود را شاهد بود که مراسم نوارفشانی امسال از زیباترین لحظات شب گذشته بود.

گفتنی است، جشن های میلاد امشب نیز در سطح شهر و استان قم و در بخش های مختلف برگزار می شود؛ البته یکی از نکات خاص این جشن ها، توجه خاص حوزویان به تبلیغ سبک زندگی مهدوی با ایجاد غرفه های معرفتی بود که در این لحظات شاد نیز به ترویج مبانی ناب اهل بیت(ع) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha