شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی گزارشات عملکرد تولیت سابق حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ طی مراسمی با حضور و تولیت و معاونان و مدیران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، از مجموعه ۱۰ جلدی گزارشات عملکرد دوره تولیت آیت الله مسعودی خمینی، در حرم بانوی کرامت رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مشکاتی، مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد آستان مقدس گفت: گزارش نویسی و تدوین عملکرد، شیوه رسمی و کارآمد در هر سازمان پویایی است که تاحدودی امر مستندسازی فعالیت ها در یک نهاد را برای آیندگان محقق می سازد. اسناد نویافته نشان می دهد؛ ارائه گزارش های موردی از دهه20 ش. و گزارش نویسی روزانه و ثبت وقایع حرم مطهر از دهه 40 ش. در آستان مقدس معمول بوده است.
مسئول تدوین مجموعه 10 جلدی گزارش عملکرد دوره تولیت آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، کار تنظیم گزارشات موردی، فصلی و سالانه از حدود 15سال پیش، به تدریج در آستان مقدس آغاز گردید و هم اکنون واحدها، ادارات، مدیریت ها و معاونت ها، به تنظیم گزارشات فصلی و سالانه می پردازند.
وی با اشاره به تشکیل واحدی به نام "تدوین عملکرد"  در دهه دوم تولیت نوزده ساله  آیت الله مسعودی خمینی (سال1386ش)، که به گردآوری، تنظیم و تدوین گزارش عملکرد واحدهای آستان مقدس پرداخت، گفت: واحد تدوین و نشر مرکز اسناد، با هدف مستندسازی، حفظ و ماندگاری گزارشات، اقدام به ساماندهی، بازطراحی و تنظیم جزوات "واحد تدوین عملکرد"و دیگر گزارشات باقی مانده از دوره تولیتی سابق، نمود تا در یک مجموعه منسجم آماده سازی و عرضه نماید.
مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد آستان مقدس با اشاره به تدوین این مجموعه در 10 جلد گفت: این 10 جلد شامل: گزارشات جامع آستان و توسعه حرم مطهر در 610 صفحه، گزارشات مدیریت حرم مطهر در 1054 صفحه، گزارشات امور فرهنگی، تبلیغات و ارتباطات در 620 صفحه، گزارشات حوزه پژوهش، چاپ و نشر در 486 صفحه، گزارشات کتابخانه، موزه و کارگاه هنری در 334 صفحه، گزارشات املاک و موقوفات زراعی و شهری در 754 صفحه، گزارشات موسسات و مراکز وابسته آستان در 604 صفحه، گزارشات امور اداری، مالی و پشتیبانی در 222 صفحه، گزارشات و آثار واحد تدوین عملکرد در 334 صفحه و کارنامه 19 ساله خدمات آیت الله مسعودی خمینی در 544 صفحه می باشد.
وی با اشاره به دو سال کار علمی و پژوهشی در راستای تدوین این 10 جلد کتاب خاطرنشان کرد: بی تردید این مجموعه که حاوی آمار و اطلاعات ارزشمندی از وضعیت دوره تولیتی گذشته است و دارای تجربیات و مطالب مفیدی از نگاه و مشاهدات مدیران و مسئولان سابق است، همواره برای خدمتگزاران این آستان مبارک، حائز اهمیت و قابل بهره برداری و برای آیندگان نیز یک منبع معتبر و تاریخی پیرامون مسائل و رویدادهای این آستان خواهد بود.
حجت الاسلام مشکاتی افزود: آنچه در جمع آوری این اسناد مد نظر قرار گرفته، حفظ امانت و عدم تغییر گزارشات است، بر این اساس هر آنچه به صورت سند در این مجموعه 10 جلدی آورده شده، به صورت کامل و بدون کمترین حذفیات است.
وی با اشاره به انتشار این مجموعه به صورت مکتوب و دیجیتال گفت: پس از اتمام کار تنظیم و تدوین و چاپ محدود این مجموعه، بر آن شدیم با توجه به حجم بالای مجلدات این اثر و هزینه بر بودن چاپ و تکثیر آن، جهت سهولت و فراگیری بهره برداری از این مجموعه ارزشمند، نسخه دیجیتال آن را  نیز تهیه و عرضه نماییم.
مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد آستان مقدس در پایان افزود: مجموعه 10 جلدی گزارش عملکرد دوره تولیت آیت الله مسعودی خمینی به دستور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تدوین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha