یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام شورکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از راه اندازی قرارگاه های فرهنگی در حوزه های خواهران و ثبت نام ۱۳۰۰ داوطلب تحصیل در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد، یزد با تأکید بر این که جهت گیری پژوهش های قرآنی باید به سمت عینیت بخشی در زندگی مردم باشد، از تشکیل قرارگاه های مختلف فرهنگی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت : براساس برنامه ریزی های انجام شده این قرارگاه ها از جمله قرآن و عترت، نماز، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و ...با محوریت قرارگاه عملیاتی در مدارس تشکیل می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، موفقیت بانوان طلبه یزدی را در جشنواره استانی علامه حلی تبریک گفت و با اشاره به رویکرد جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور به ارتقا پژوهش در مدارس، افزود: مدیران و معاونان پژوهش براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به ارتقا سطح پژوهش به صورت یک اصل توجه کنند.

*استقبال بانوان یزدی از تحصیل در حوزه

وی در ادامه، آمار ثبت نام داوطلبان ورود به مدارس علمیه خواهران استان یزد در سال جاری در سطوح مختلف دو(کارشناسی)، سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکترا) را در مهلت تعیین شده قریب به 1300نفر اعلام کرد و افزود : ثبت نام به صورت اینترنتی همچنان ادامه دارد.

حجت ااسلام والمسلمین کارگر شورکی با یادآوری تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، از تدوین جزوه آموزشی و اطلاع رسانی در این زمینه خبر داد و  تأکید کرد:  بررسی آسیب های مرتبط با مهدویت، بررسی آسیب های افزایش سن ازدواج و توجه به پاسخگویی به سئوالات شرعی بانوان و انجام امربه معروف و نهی از منکر مورد توجه مدیران مدارس علمیه خواهارن استان قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد همچنین به برخی تغییرات مدیریتی در حوزه استان اشاره کرد و گفت: برخی جابجایی مدیران مدارس و معاونان مدیریت حوزه استان از جمله معرفی مدیر جدید مدرسه علمیه ام ابیهای تفت، دو شعبه شدن مدرسه حضرت زینب(س) یزد و معرفی مدیر جدید برای شعبه دوم و معرفی معاون پژوهشی حوزه استان انجام گرفته است.

*معرفی معاون جدید پژوهش

در ادامه این نشست، آیین تودیع و معارفه معاون پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر از زحمات خانم فاطمه نظیر سرپرست معاونت پژوهش تقدیر و خانم دهقانی به عنوان معاون جدید پژوهش این مرکز معرفی گردید.

* راه اندازی انجمن علمی اساتید در کوثر نت

فاطمه نظیر با برشمردن اقدامات انجام شده در زمینه پژوهشگری در طول یک سال گذشته، افزود: در بین برگزیدگان جشنواره استانی علامه حلی که به صورت مشترک با حوزه علمیه برادران برگزار شد تعداد 10 نفر از 15برگزیده نهایی را بانوان طلبه تشکیل دادند .

وی افزود: در المپیاد علمی مدارس علمیه خواهران یزد هم 16 نفر به مرحله کشوری راه یافته اند که شش نفر از این تعداد از مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد و چهار نفر از مدرسه حضرت زینب(س) هستند.

معون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد ادامه داد: به منظور ارتقای سطح علمی اساتید و بهره مندی آنان از امکانات سامانه کوثر نت، یک انجمن علمی مجازی از اساتید ادبیات عرب در اینسامانه راه اندازی شده و اساتید می توانند از طریق فضای مجازی سئوالات خود را مطرح کنند.

خانم دهقانی، معاون جدید پژوهش مدیریت خواهران  استان یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه های آتی پژوهشی در مدارس استان پرداخت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha