یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از ارتقاء وضعیت پژوهشی این حوزه خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۶ گروه علمی و پژوهشی در حوزه خواهران استان فعال هستند.

خانم فاطمه نظیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد با اشاره به برنامه های  حوزه خواهران استان یزد، اظهار داشت: نشست شورای پژوهشی با هدف هم اندیشی در ارتقای وضعیت پژوهشگری و افزایش روحیه تحقیق و پژوهش در بین طلاب و اساتید برگزار شد.

وی در خصوص مفاد این جلسه گفت : بنا به پیشنهاد اعضای شورا مصوّب شد در سال تحصیلی جدید، امتیاز ویژه ای به نمرات درسی در زمینه پژوهشگری طلاب در هر درس اختصاص یابد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد: اگر اساتید در زمینه پژوهشگری فعال شوند، قطعا طلاب پژوهشگر تربیت خواهند کرد که به منظور افزایش روحیه پژوهشگری اساتید حوزه های خواهران مصوّب شد از همه اساتید برای پژوهشگری دعوت شود و امتیاز ویژه ای در ارزیابی در این زمینه به اساتید اختصاص یابد.

نظیر افزود: سه مدرسه علمیه خواهران در سطح سه در شهرستان های میبد، اردکان و یزد با تحصیل طلاب در رشته های تفسیر، فقه و اصول و کلام فعالیت دارند که اعضای نشست اخیر شورای پژوهشی،  ایجاد رشته پژوهشگری علوم حوزوی را خواستار شدند و مقرر شد درخواست این موضوع به مرکز مدیریت قم ارسال شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تا کنون در زمینه پژوهشگری چه اقدامات شاخصی در سطح حوزه های علمیه خواهران انجام شده است، اظهار داشت : در حال حاضر هفت کانون علمی پژوهشی در مدارس سطح دو خواهران و سه انجمن علمی در مدارس سطح سه فعالیت دارند و 16 گروه علمی پژوهشی هم  در ارتقای وضعیت پژوهشی و ایجاد شورو نشاط علمی با طلاب علاقه مند فعالند.

معاون پژوهش  حوزه  علمیه خواهران یزد تصریح کرد : ارسال 388 اثر پژوهشی طلاب به جشنواره علامه حلی، ارسال101 پژوهش در طرح بانوی کرامت وارسال مقالات متعدد به مسابقه رشد از ثمرات فعالیت های پژوهشی بانوان طلبه یزدی به شمار می رود که در سال تحصیلی جدید تلاش می کنیم از نظر سطح کیفی و علمی، این پژوهش ها کاربردی تر و ارتقا یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha