یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی گفت: دشمنان از سال‌ها قبل، طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که دیگر در این سال‌ها و ایام، خبری از قدس و مبحثی به‌عنوان سرزمین‌های فلسطین در میان نباشد، اما با تدابیر حضرت امام(ره)، مسأله قدس شریف زنده باقی ماند و امروز سرمنشاء بیداری عظیم و اسلامی در جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این‌که راهپیمایی روز از جهات عدیده‌ای دارای اهمیت‌های ویژه است، گفت: راهپیمایی روز قدس یعنی حضور در صحنه نبرد و به معنای عمل‌گرایی بر مبنای دین و حضور در عرصه مقابله با دشمنان اسلام بعد از لیالی قدر است.

راهپیمایی روز قدس، محصول و مکمل شب‌های قدر است

وی حضور در صحنه روز قدس را محصول توسلات و توجهات در شب لیله القدر دانست و تصریح کرد: اگر ما در شب‌های قدر متوسل شدیم به درگاه ربوبیت که خدایا مارا به پذیر و اقرار می‌کنیم به عبودیت خداوند متعال، باید در عمل نیز آن را تجلی بخشیم و این تجلی بخشیدن و قرار به بندگی زمانی صادقانه بر زبان ما جاری می‌شود که در عمل هم تجلی یابد.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر این‌که «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»، اظهار داشت: نمی‌شود در شب‌های قدر به عبادت و بندگی خداوند پرداخت اما نسبت به فریادهای مسلمانان بی‌دفاع و مظلومی که زیر لگدهای اشغال گر قدس لگدکوب شده‌اند، بی اعتناء باشیم؛ چراکه پیامبر اکرم مطرح می‌کنند که «هر كس صبح كند و فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست».

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، عبادتی بزرگ است

استاد حوزه علمیه خوزستان، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را عبادتی بزرگ خواند و اذعان داشت: ما برای اتغاء معنوی و رسیدن به‌مراتب تعالی معنوی‌مان، به راهپیمایی روز قدس به دید یک عبادت که محصول شب‌های قدر و مکمل آن است، نگاه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با بیان این‌که روز قدس به یک پدیده جاری در رگ‌های امت اسلامی تبدیل شده است، گفت: امروز آثارش روز قدس را تنها در سرزمین‌های اشغالی مشاهده نمی‌کنیم! بلکه وقتی می‌گوییم راهپیمایی روز قدس، یعنی راهپیمایی آزادی خواهان برای آزادی همه ملت‌های مستضعف از زیر ضیق استکبار جهانی که این مهم امروز تبدیل به یک پدیده ساری و جاری در رگ‌های امت اسلامی شده است.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان و نابودی آنها توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان از سال‌ها قبل، طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که دیگر در این سال‌ها و ایام، خبری از قدس و موضوع قدس و مبحثی به‌عنوان سرزمین‌های فلسطین در میان نباشد، اما با تدابیر حضرت امام، مسأله قدس شریف زنده باقی ماند و امروز سرمنشأ بیداری عظیم و اسلامی در جهان است.

وی در ادامه افزود: نه‌تنها خواب‌هایی که صهیونیست‌ها می‌دیدند، تعبیر نشد و نتوانستند سرزمین‌های اشغالی را کامل ببلعند، بلکه امروز اسراییلی که با شعار «ای اسراییل مرزهای تو از نیل است تا فرات»، پای در عرصه وجود نامشروعش گذاشته بود، خود را در صدها کیلومتر دیوارهای بتونی محصور کرده است.

شعار آزادی قدس به‌صورت عملی در و شمال سرزمین‌های اشغالی متجلی شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با تأکید بر این‌که شعار لزوم آزادی قدس امروز از اقصا نقاط ممالک اسلامی شنیده می‌شود، اذعان داشت: امروز شعار آزادی قدس از زبان صدها هزار یمنی عاشق شهادت و سازش‌ناپذیر و از زبان ملت غیور و مقاوم عراق شنیده‌شده و به‌صورت عملی در جبهه مبارزان مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی متجلی شده است؛ تا جایی که صهیونیستی‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که «با حفظ وضعیت موجود، یعنی حضور جبهه مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی جولان که متعلق به سوریه است، عرصه بر اسرائیلی‌ها تنگ است».

حرکت کشورهای اسلامی تبدیل به یک گلوله آتشین شده است

امام‌جمعه موقت اهواز، تصریح کرد: روز قدس مربوط به دایره سرزمین‌های اشغالی نیست! روزی است که حرکت کشورهای اسلامی از تنگه باب المندق تا شرق دریای مدیترانه، تبدیل به یک گلوله آتشین شده و تمام برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است.

وی با بیان این‌که نقشه استکبار جهانی «یک اسراییل بزرگ» و «تجزیه کشورهای اسلامی» بود، اظهار داشت: نقشه‌ای که استکبار جهانی در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف دراز مدت خودش کشیده بود، امروز به یک عرصه برای حضور جبهه مقاومت اسلامی در منطقه که خسارت‌های بی‌شماری برای دشمن همچون «شکست فاحش داعش در فلوجه»، «شکست تکفیریان در سوریه» و «شکست آل سعود و القاعده در یمن» را به همراه داشته، تبدیل شده است.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس لبیک به ندای استغاثه ملت‌های مستضعف است

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس را لبیک به ندای استغاثه ملت‌های مستضعف در سرزمین‌های اسلامی نامید و گفت: وقتی ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند، در واقع لبیکی است به ندای استغاثه ملت‌های مستضعف در سرزمین‌های اسلامی و افزایش روحیه‌ای برای مبارزین اسلامی در همه کشورهای اسلامی و بلکه آزادی خواهان جهان در کشورهای غیر اسلامی است.

آزادی قدس و نابودی رژیم اشغالگر نه یک تاکتیک که راهبرد بنیادین انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین با تأکید بر این‌که آزادی قدس و نابودی رژیم اشغالگر، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی است، گفت: این مسأله مهم، نه یک تاکتیک بلکه راهبرد بنیادین انقلاب است که امام خمینی(ره) آن را با آغاز نهضت اسلامی بنا نهادند و امروز هرکه بخواهد به این راهبرد تحت شعارها و حرکات انحرافی خدشه‌ای وارد کند، قطعاً و حتماً یا مزدور دشمن است یا در خط دشمن قرار دارد.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان راهپیمایی روز قدس را خط بطلانی است بر همه توطئه‌های داخلی و خارجی نامید و با بیان این‌که روز قدس یکی از بهترین مصادیق تجلی انقلابی گری در امت اسلامی است، اظهارداشت: قطعاً آن دسته از افراد، گروه‌ها و جریانات داخلی و خارجی که تلاش می‌کنند روحیه انقلابی ملت ایران سلب کرده و توصیه می‌کنند که باید انقلابی گری را کنار گذاشت، فردا این پیام را از امت اسلامی دریافت می‌کنند که «ملت ایران تا آخرین قطره خون برای عملی شدن آرمان ولایت‌فقیه مجاهدت و کوشش می‌کنند» و إن شاءالله «نه» بزرگی به این جماعت غافل و وا داده داخلی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha