یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وصیت نامه شهدا

حوزه / آنچه به یاد دارم از حقوق الهی که شما می توانید از نیابت اینجانب انجام دهید، سه الی چهار هزار تومان سهم امام، ۳۳ روز، روزه نذری و یک هفته نماز کامل است که باید اعاده شود...

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»،شهیدحجت الاسلام علی عبدلی بهنوئی در 9 دی  1337در خانواده ای مذهبی در روستای بهنوئیه شهربابک کرمان متولد شد . دوران طفولیت را درهمان روستا گذراند و در حدود دوازده سالگی به تهران عزیمت کرد و آنجا حدود دو سال به خیاطی می رفت و در ضمن به نقاشی هم پرداخت.

چند سالی را به صورت شبانه درس خواند و بعد به شهرستان کرج رفته در آنجا ضمن اینکه تابلوهای رنگ روغن را به خوبی می کشید به حضور در کلاس درس هم شدیداً علاقه مند بود و بیشتر نمازهای خود را در مسجد می خواند و در نتیجه علاقه خاصی به حوزه پیدا کرد و بعد از سه چهار سالی به حوزه علمیه کرمانیها در قم رفت و درس طلبگی را در آنجا آغاز کرد و پس از چندین سال در حوزه های علمیه به کارهای تبلیغی روستا پرداخت و در این مورد هم بسیار موفق بود و برضدّ رژیم ستم شاهی هم با شجاعت سخنرانی می کرد . پس از آنکه دشمن جنگ تحمیلی را شروع کرد. بیشتر اوقات را در جبهه های حق بر ضدّ باطل بود و سرانجام 19 دی سال 1359 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به دست دشمن اسیر و به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش تا کنون پیدا نگردیده است.

ویژگی های شهید :

یکی از خصوصیتهای روحانی شهید،حجه الاسلام شیخ علی عبدلی اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی از دستورات امام خمینی(ره) بود که در تمام مراحل زندگی به کار می برد. ساده زیستی ایشان که برگرفته از جمله امام راحل «ره»  بود که فرمودند «اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابر قدرتها و سلاح های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند ، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید». بسیار ساده می زیست و همیشه به فکر محرومان و خدمت به انسان های ناتوان بود . وی خواسته ای از فرد یا کسی نداشت .

بخشی از وصیّت نامه شهید

انالله و انا الیه راجعون

شهادت می دهم هیچ خدایی جز خدای احد و صمد نیست و او بر همه چیز عالم قادر و شاهد است و پیامبران فرستاده او و رسول اکرم محمد مصطفی(ص) خاتم آنها می باشد و معاد یعنی روز قیامت بر حق است و هرکس در آن روز جزای عمل خودش را می بیند «فمن یعمل مثقال ذره خیرا" یره و من یعمل مثقال ذره شرا" یره» و بهشت و دوزخ حقند و همچنین شهادت می دهم علی «ع» و یازده فرزندش «ع» جانشین رسول الله و راهنمایان بشر ند که دوازدهمین آنها ان شاءالله خواهد آمد و جهان پر از ظلم و ستم را به جهانی الهی و نظامی با عدل و قسط تبدیل خواهد کرد، انشا الله .  از علمای اسلام افرادی هستند که بر مردم واجب است از آنها تقلید کنند، نمونه کامل آنها حضرت آیت الله العظمی خمینی روحی فداه می باشد .

اینجانب علی عبدلی ، بندۀ گناهکار خدا که از درگاهش طلب مغفرت می کنم و با همه وجود نافرمانیهایی که داشته ام ، چشم به کرم آن کریم دوخته و امیدوارم حقوقی که بر من داشته و دارد که نتوانسته ام انجام دهم بر من ببخشد  

اما آنچه از حقوق الهی بر من است بسیار است که جز او کسی توان از عهده بر آمدن آن را ندارد مگر لطف و مرحمت خودش شامل شود و آنچه بیاد دارم از حقوق الهی که شما می توانید انجام دهید از نیابت اینجانب سه الی چهار هزار تومان سهم امام بدهید و 33 روز، روزه نذری دارم ، یک هفته نماز کامل که باید اعاده شود ، اگر کسی حقوقی بر من دارد و قابل وصول است ، بیاید بگیرد و الا مرا ببخشید ، دیگر چیزی یادم نمی آید از هر کس که حق و حقوقی به گردن من دارد و نمی دانم یا از اینجانب ناراحتی دیده باشد ، تقاضای بخشش دارم و همه را به تقوی الهی و عدالت اسلامی دعوت می کنم . ان شاءالله  که پیروز باشید .

امروز فرزند حسین «ع» خمینی بت شکن وارث پیامبران و امامان(ع) فریاد را بلند کرده است و حسینیان زمان ، ندای الهی آن رهبر عالیقدر را لبیک گفتند و با امدادهای غیبی و کمک های الهی ریشه طاغوتها و طاغوتیان زمان را کنده و برمی کنند . ان شاءالله.

این زاهدان شب و شیران روز و فرزندان قرآن ان شاءالله بزودی یکی دیگر از طاغوتچه ها را به زباله دانی تاریخ خواهند انداخت و با خون خودشان درخت قرآن را آبیاری خواهند کرد که خون حق بر شمشیر پیروز و ستمگر و ستمکار نابود است.

مطلبی که دارم به ملت ایران چیز تازه ای نیست ، ولی تذکر است و آن اینکه شما ان شاءالله پیروز خواهید شد . مبادا شما را غرور بگیرد و دنیا فریبتان بدهد ، همانطور که مسلمانان صدر اسلام را فریب داد که بعد از رسول خدا «ص» با اهل بیت محمد «ص» چنان کردند که شنیده اید . امروز هم فرزندان همان پیامبر و همان حسین(ع) و فرزند زهرا«س» روح خدا ابراهیم بت شکن در پیش شما هستند مبادا آنهارا فراموش کنید که خدا را فراموش کرده اید و گمراه خواهید شد و دیگر اینکه این نظام جمهوری اسلامی را تا آنجا که می توانید تقویت کنید و از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نکنید که خدا ناظر بر شما هست .

یکی از نقشه هایی که دشمن همیشه داشته ، تحریف خط اصیل انقلاب و از بین بردن شخصیت سران و دلسوز آنان و کور کردن راه انقلاب و ادامه آن است که در صدد پیاده کردن آن هستند .

 صحبت دیگرم برای گروهی دیگر از مردم می باشد آنها که هنوز نخواسته اند بیدار شوند و گاه گاهی فریب شیطان را می خورند و به ناموس و دین و مملکت خود خیانت می کنند و به آنها دوستانه عرض می کنم که بیدار شوید ، دست از شیطنت بردارید . گران فروشی نکنید ، کم کاری نکنید ، مردم را ناراضی نکنید ، اینقدر نسبت به انقلاب و اسلام و ملیت خود بی تفاوت یا خائن نباشید ، عذاب الهی بسیار سخت است ، دل بچه های شهیدان و پدران و مادران آنها را نرنجانید ، که رنجاندن آنها رنجاندن روح خداست و اذیت کردن آنها ، اذیت کردن حسین «ع» و ائمه معصومین «ع» و رسول خداست .

خلاصه بدانید هر لحظه مرگ در کمین و شیطان مکار هم بر انسانها مسلط است بدا به حال کسی که زنجیر اسارت شیطان در گردان باشد و مرگ او را دریابد و با همان زنجیر در قیامت در پیشگاه خدا و پیامبران و امامان و شهداء شرمنده خواهد بود.

 پس ای کسانیکه هنوز با این انقلاب و برنامه های خدا هماهنگ نشدید ، فرصت را غنیمت شمرید و برگردید که فرصت از دستتان می رود و زین لهم الشیطان اعمالهم ....

خدایا تو را شکر می گویم که مرا به راه راست هدایت نمودی و من به گناهکاری خود اعتراف دارم ، ولی بخشش تو بزرگتر از آن است که ما تصور کنیم و به عفو تو امید واریم .

سلام بر او و همه شهیدان راه حق باد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha