شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز چندی پیش در اجلاسیه معاونان آموزش حوزه علمیه خوزستان، به‌عنوان مدرسه علمیه برتر از حیث آموزشی در پایه های ۱ تا ۶ معرفی شد.

حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به پیشرفت‌های آموزشی این مدرسه علمیه، گفت: در سال تحصیلی 94-95، مدرسه امام خامنه‌ای اهواز، میان مدارس علمیه استان، در بُعد آموزشی، حائز رتبه نخست در پایه های 1 تا 6 شد که چندی پیش در جمع معاونین استان خوزستان، به‌صورت رسمی مطرح شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بعد آموزشی، اظهار داشت: مدیریت مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، جشنواره علمی را برنامه‌ریزی کرد که در این جشنواره علمی، امتیازاتی را برای طلابی که در عرصه علمی آموزشی و تحقیق و پژوهشی تلاش می‌کردند، قائل شدیم که این مسأله سبب تحرک مثبت طلاب و تقویت بیش‌ازپیش آنها شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، برگزاری اردوی مشهد مقدس، جلسات ارزشیابی مستمر هفتگی، مباحثات منظم و پیگیری منظم درسی طلاب، را بخشی از امتیازات طلاب ممتاز برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های پیشرفت تحصیلی طلاب، هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آنها بود که البته این مهم صرفاً یک کار جمعی با زحمت و تلاش‌های مدیران پایه و معاونین مدرسه صورت گرفت و در نهایت نیز ثمره آن ارتقاء علمی در سال گذشته بود.

حجت‌الاسلام جزایری، با اشاره به تنظیم تقویم آموزشی این مدرسه، گفت: ما هرسال تابستان، تقویم آموزشی مدرسه را تنظیم می‌کنیم که این تقویم، مبتنی بر اجرای منظم کلاس‌ها و برنامه‌های کمک‌آموزشی است.

وی در پایان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مشاوره های علمی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، بیان داشت: سال پیش یک تغییر و تحول خوبی در موضوع مشاوره های علمی مدرسه بدین صورت که «مشاوره تحصیلی دروس فقه و اصول و منطق هدفمند باشند» را انجام دادیم؛ چراکه برخی از طلاب نیاز داشتند پس از مباحثه و شرکت در کلاس، یک برنامه مشاوره‌ای با هدف تفهیم دروس داشته باشند که خوشبختانه پس از قرار دادن آنها در یک گروه خاص، محقق شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha