یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، با بیان این‌که امام زمان(عج) منتظر اصحاب خاص است، گفت: اصحاب خاص، یعنی همان‌هایی که هم به خودسازی و هم به دیگرسازی می‌پردازند و به همین دلیل اصحاب، مهم‌ترین زمینه‌سازان ظهور هستند که باید با تربیت نیروهای انقلابی با استفاده از آموزه‌های امام صادق(ع)، آنها را پرورش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه قم، در جمع جوانان انقلابی هیئت روضه الزهرای اهواز، با بیان این‌که همه برنامه‌ها و فعالیت‌های یک مسلمانِ شیعه، باید در جهت ظهور منجی عالم بشریت، انجام گیرد، اظهار داشت: هر فردی در جامعه اسلامی باید نحوه عملکرد و برنامه‌های خویش را متناسب با ظهور امام زمان(عج) تعیین کند تا در این صورت بتواند رسالت خود را به‌عنوان یک شیعه انجام دهد.

وی با بیان این‌که شیعه یعنی آمادگی برای فرج، گفت: منتظر واقعی کسی است که همه کارهایش را در جهت هدف اصلی یعنی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) انجام دهد و  برای ظهور حضرت تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به اهداف قیام امام خمینی(ره)، اذعان داشت: هدف اصلی امام خمینی(ره) از قیام علیه رژیم طاغوت و برپایی جمهوری اسلامی بدون شک زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده و هم‌اکنون نیز همه فرامین و اقدامات رهبر انقلاب، در همان مسیر است.

استاد حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر لزوم پیروی از ولی الهی در همه اعصار، تصریح کرد: تاریخ نشان داده هرکجا که شیعه، از فرمان رهبر و مولای خویش پیروی کرده به موفقیت و رستگاری رسیده و هرجا که خلاف آن انجام داده، تا نسل‌های دیگر، در گمراهی قرار داشته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبات امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیز به همین علت بوده و اگر فرماندهان کشور، از مقام ولایت تبعیت نمی‌کردند، امروز ایران، همچون دیگر کشورهای منطقه، درگیر نزاع و جنگ‌های داخلی بود؛ پس این نشان می‌دهد که مسئولین مربوطه از فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین پیروی می‌کنند و هدفشان همان هدف اصلی رهبر انقلاب، یعنی «زمینه‌سازی برای ظهور» است و اتفاقاً دلیل تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، به عدم تبعیت مسئولین ذی‌ربط از دستورات ولی امر برمی‌گردد.

استاد حوزه علمیه قم، در پایان با بیان این‌که امام زمان(عج) منتظر اصحاب خاص است، اظهارداشت: اصحاب خاص، یعنی همان‌هایی که هم به خودسازی و هم به دیگرسازی می‌پردازند و این دو مهم را به نحو احسن انجام می‌دهند؛ به همین دلیل انصار، مهم‌ترین زمینه‌سازان ظهور هستند که باید با تربیت نیروهای انقلابی با استفاده از آموزه‌های امام صادق(ع)، آنها را پرورش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha