پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه / نماينده مقام معظم رهبري در كشور عراق گفت: ائمه اطهار(ع) محور اتحاد و كانون وحدت مسلمانان جهان هستند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید مجتبی حسینی؛ نماينده مقام معظم رهبري در كشور عراق که به منظور شرکت در اولین اجلاس اعتاب مقدس جهان اسلام بعداز ظهر دیروز وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شده بود، در بدو ورود مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت.

آیت الله حسینی در گفت‌وگو با آستان نیوز، برگزاری اجلاس اعتاب مقدس جهان اسلامی را با حضور تولیت‌های این اماکن، نشان از اتحاد و قدرت جهان تشیع خواند و خاطرنشان كرد: برگزاري اين اجلاس در ايام پر فضيلت دهه كرامت رضوي و با حضور توليت‌هاي اعتاب مقدسه ايران، عراق و سوريه، اقدامي بسيار بزرگ و ارزشمند در راستاي اتحاد جهان اسلام خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبري، ارتباط ميان اعتبات مقدسه ايران و عراق را دارای اهمیت راهبردی و استراتژیک برشمرد و اظهار كرد: استكبار سال هاست تلاش دارد تا ميان دو کشور ايران و عراق جدايي و تفرقه ايجاد كند و همواره از اتحاد اين دو ملت بزرگ هراس داشته است. اين اجلاس گامي بزرگ و موثر در خنثي كردن این قبیل توطئه‌هاي تفرقه برانگیز دشمنان اسلام خواهد بود.

نماينده مقام معظم رهبري در كشور عراق، اولين اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام را فرصتي ارزنده براي ايجاد اتحاد بیش از پیش در جهان تشيع خواند و خاطرنشان كرد: آنچه كه امروز مي‌تواند محور و كانون اتحاد جهان اسلام و به ویژه شیعیان باشد،‌ حب به اهل بيت عصمت و طهارت عليه السلام است، كه بايد آن را قدر بدانيم و از آن براي حفظ و افزايش اقتدار اسلام و مسلمانان استفاده كنيم.

آیت الله حسینی، با بيان اينكه به بركت وجود حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام، قطعا اين اجلاس ثمرات فراوانی برای جهان اسلام در پی خواهد داشت، افزود: بايد اين نوع اجلاس‌ها، منجر به ايجاد سازوكاري منسجم و مدون در ارتباط اعتاب مقدسه براي هم افزايي و بهره‌گيري از تجربيات و ظرفیت‌های يكديگر شود.

گفتنی است: نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام، دهم ذی‌القعده، با حضور تولیت‌های عتبات مقدس کشورهای ایران، عراق و سوریه، به میزبانی حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha