شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانیت عراق در جبهه جنگ با داعش

حوزه/ روحانیون عراق و حوزه علمیه در کنار سایر اقشار عراقی در جبهه نبرد حاضر هستند و علاوه بر بالا بردن روحیه معنوی رزمندگان و ارشاد و تبلیغ در خطوط مقدم جبهه، سلاح نیز به دست گرفته و تا کنون شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از صدور فرمان مرجعیت عراق مبنی بر وجوب جهاد کفایی با تروریست های داعش، روحانیون عراق و حوزه علمیه نیز در کنار سایر اقشار عراقی در جبهه نبرد حاضر شدند و علاوه بر بالا بردن روحیه معنوی رزمندگان و ارشاد و تبلیغ در خطوط مقدم جبهه، سلاح نیز به دست گرفتند و تا کنون شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کرده اند.

حضور روحانیون در محور بیجی در شمال صلاح الدین

در این زمینه رسانه جنگی بسیج مردمی عراق به تازگی از حضور فعال کمیته ارشاد و تبلیغ و دفاع از مقدسات عراق در جبهه بیجی در شمال استان صلاح الدین خبر داد و گفت: اکنون ده روز پیاپی است که مبلغان دینی بسیج دفاع از مقدسات عراق در کنار نیروهای رزمنده بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در مناطق علاس ، عجیل، الفتحة و الثرثار در پی آزاد کردن مناطق جدیدی از دست تروریست ها هستند و در این میان توصیه ها و رهنمودهای مرجعیت را به گوش مجاهدان اسلام می رسانند و به آنها می گویند در این جنگ چه نکاتی را باید رعایت کنند.

سید کاظم الموسوی مسئول این گروه می گوید از آغاز کار تبلیغی خود در کمیته ارشاد و تبلیغ دفاع از مقدسات عراق، بارها برای حمایت از نیروهای مختلف رزمی در جبهه ها حاضر شده ایم و سخنرانی های متعددی برای رزمندگان انجام داده ایم تا سطح آگاهی های دینی و معنوی آنها بالا برود.

حضور روحانیون در محور جبال حمرین در شرق صلاح الدین

روحانیون مبلغ عراقی همچنین با حضور در جبال حمرین در شرق استان صلاح الدین به یاری نیروهای رزمنده این منطقه شتافتند.

شیخ یوسف المیاحی در این زمینه گفت: گروه روحانیون اعزامی به این منطقه هر کمکی را که بتوند به برادران رزمنده تقدیم می کند تا قدرت دفاعی آنها افزایش یابد و لوازم مورد نیاز آنها تامین شود.

وی افزود: علاوه بر گروه ما گروهی دیگر از روحانیون اعزامی از بغداد نیز در این منطقه حضور دارند و ایستگاه هایی در خطوط مقدم برپا کرده اند و به ارشاد و تبلیغ دین و بیان احکام برای رزمندگان می پردازند و ضوابط شرعی جهاد را برای آنها بیان می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha