سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
برادران ابوترابی

حوزه/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مرحوم ابوترابی در اردوگاه های مخوف رژیم بعث صدام، گفت: او هدیه ای الهی بود که از سوی خداوند حکیم به اردوگاه های اسیران ایرانی تقدیم شد.

حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، به ابعاد شخصیتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی پرداخت و گفت: برادرم به  واقع  تندیس خلوص و مقاومت بود و حتی در برخی از دیدارهایی که  با مردم  و خانواده  داشتند نصیحت می کردند که باید همیشه همراه و همدل با مردم بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تواضع و فروتنی را از ویژگی های برجسته ایشان دانست و بیان کرد: مرحوم ابوترابی همیشه  تلاش داشت که مشکلات مردم را برطرف نمایند که  نمونه  آن حضور در مجلس  شورای اسلامی بوده که همیشه این مسئله را به دیگر همکاران خود تاکید می کرد که باید خدمتگزار این ملت شریف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حضور ایشان در اردوگاه های مخوف رژیم بعث صدام، خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی هدیه ای الهی بود که از سوی خداوند حکیم به اردوگاه های اسیران ایرانی تقدیم شد؛ او با  منش حکیمانه خود؛ با تمسک به ائمه معصومین(ع) و با معنویت و سعه صدر فوق العاده، مکر دشمنان و حیله دشمنان بعثی را بی تأثیر می کرد.

وی خاطرنشان کرد: عشق به خدای متعال وائمه معصومین (ع)  در لحظه لحظه حیات  و در سراسر  وجود او نمایان بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی بسیار متواضع بوده و حتی پرهیز داشتند که در جامعه شناخته شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ادامه داد: مرحوم برادرم، دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت؛ دورانی که تحمل آن برای انسان های عادی هم بسیار سخت است.

وی به ارتباط معنوی، این عالم فقید با شهید چمران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دکتر چمران نیز مانند مرحوم ابوترابی از اسوه های اخلاص بود و به اعتقاد بنده از همین رو ارتباطی معنوی میان آن دو ایجاد شده و خلوص مرحوم ابوترابی، شهید چمران را نیز به خود جذب کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان به عنوان  وارثان بلامنازع ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و الگوهای درخشان مقاومت و ایثار می باشند که باید قدردان این ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha