شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی+نمازجمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم بر لزوم پرهیز از حواشی و پرداختن به منویات رهبر انقلاب در جهت توسعه روزافزون کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: رهبر انقلاب امسال در دیدار دولت مردان با تقدیر از خدمات دولت یازدهم، این هفته را بهترین فرصت برای ارایه فعالیت های انجام شده ذکر فرمودند و در ادامه به هفت سرفصل در عرصه داخلی و خارجی که باید سرلوحه اقدامات دولت در یک سال آخر خدمت قرار گیرد اشاره کردند که از آن جمله می توان به اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم، فضای مجازی و... اشاره کرد.

وی افزود: همه می دانیم که بهترین راه برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب پرهیز از افتادن در مسایل حاشیه ای است؛ مردم و افکار عمومی پذیرای مسایل حاشیه ای نیستند؛ صحبت ها و بگومگوهایی که این روزها در شبکه های مجازی همراه شده است، هیجان آفرینی های کاذب ایجاد می کند و نه تنها هیچ گره از مشکلات مردم به خصوص جوانان باز نمی کند بلکه مورد سواستفاده دشمنان که در کمین ما نشسته اند و منتظر چنین مباحثی هستند و به دنبال آن هستند که خسارات جبران ناپذیری به مردم بزنند ندارد.

امام جمعه  قم بیان کرد: در این بگومگوهای حاشیه ای و سیاسی حرمت ها شکسته می شود و تهمت ها و غیبت ها و دروغ ها زیاد می شود و نیروها و سرمایه ها هرز می شود و اسرار نظام فاش شده و دشمنان و سرویس های معاندین علیه نظام از آ«ها استفاده می کنند و جامعه نیز چند قطبی می شود؛ مسئولان برای یاس دشمنان و به خاطر مردم هم که شده است باید به این مسایل توجه کنند.

وی اظهارکرد:  در این عرصه باید به مقولات مختلفی توجه کرد؛ نخست اینکه باید انتقادات و نقاط ضعف را به جای طرح در رسانه ها با خود آنها در میان بگذاریم؛ مسئولان نظام ما نیز باید با سعه صدر پذیرای این مباحث باشند؛ دوم اینکه هرگز به دشمن اعتماد نکنیم؛ این مساله هم ریشه قرآنی دارد و هم تجربه این سالها آن را ثابت کرده است؛قرآن کریم خطاب به مومنین بیان می کند که دشمن من و دشمن خود را دوست نگیرید و نسبت به آنها ابراز محبت نکنید، ولی قطعا دشمنان به این چیزی که شما به آن ایمان آورده اید کافر هستند؛ در ادامه آیه بیان می کند که چرا پنهانی با آنها رابطه دوستی برقرار می کنید؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: خداوند بیان می کند که اگر اینها بر شما مسلط شوند دشمن شما خواهند بود و زبان خود را به بدی علیه شما می گردانند؛ آنها دوست دارند که شما دست از دین و ارزش های خود بردارید و سبک زندگی آنها را پیش بگیرید؛ تجربه نیز همین مطلب راآموخته است؛ رهبر انقلاب بیان کردند که باید از بدحسابی آمریکا در برجام باید تجربه آموخت؛ نباید در مقابل وعده های آنها، نقد داد؛ ولی به این هشدار عمل نشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: نکته دیگر آن است که باید به راه حل رهبر انقلاب برای برون رفت از مشکلات توجه جدی شود یعنی اقتصاد مقاومتی و توان نیروها و استعدادهای داخلی باور کنیم واین قدر به شرکت های خارجی میدان ندهیم.

وی گفت: نکته چهارمی که باید به آن توجه شود؛ آن است که از ابتذال در عرصه فرهنگی پرهیز کنیم؛ جامعه ای که فرهنگ آن مورد تهاجم غرب و بیگانه واقع شود در عرصه های دیگر هم شکست خورده است؛ رهبر انقلاب نیز به بانوانی که با حفظ عفاف و حجاب اسلامی در المپیک خوش درخشیدند و بانوی باحجابی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان خود درخشید تقدیر کردند.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در عرصه منطقه، با قطعیت یافتن شکست جبهه تروریسم و پیروزی ارتش سوریه انسجام اردوگاه تروریست ها بهم ریخته است از جمله تغییر موضع 180 درجه ای ترکیه در سوریه در همین عرصه تلقی می شود که در گذشته حامی صدرصد دشمنان سوریه بود، اما امروز با داعش به جنگ می پردازد؛ البته این مساله سابقه داشته است و نباید جانب احتیاط را از نظر دورداشت.

وی گفت: در یمن هم شاهد پیشرفت هایی از جمله تشکیل شورای عالی سیاسی بودیم؛ عربستان در یمن به یک شکست بزرگ و حیثیتی برخورده است؛ آنها می خواستند که مردم یمن را به قتل عام و تخریب زیرساخت ها، خواستند مردم یمن را نجنایات خود وادار به تسلیم کند ولی به هیچ نتیجه ای جز بی آبرویی و رسوایی نرسیدند؛ خوشبختانه در عراق نیز پیروزی های ارزش مندی به دست آمده است و دشمنان نیز زمین گیر شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: روز بیست و سوم ماه ذی القعده ماه زیارتی امام رضا(ع) است که در این روز باید چه از نزدیک و چه از دور باید به امام رضا(ع) توجه و توسل کنیم؛ روز بیست و پنجم ماه ذی القعده نیز دحوالارض است که یکی از چهارمین روزی است که در طول سال به فضیلت روزه ممتاز شده است؛ کسانی که روزه قضا دارند نیت روزه قضا کنند که ثواب این روز را ببرند.

وی افزود: با توجه به اینکه یک یکشنبه دیگر از این ماه باقی نمانده است باید این روز آخر را قدردانست؛ نمازی برای یکشنبه ماه ذی القعده نقل شده است؛ از وجود مبارک رسول خدا(ص) بیان شده است که بر این عبادت پاداش های بسیاری ذکر شده است؛ از جمله اینکه در این روز توبه انسان قبول می شود و انسان با ایمان از دنیا می رود و قبر او نورانی می شود، پدر و مادر انسان از او راضی می شوند و مغفرت و رزق انسان وسیع می شود و به آسانی از دنیا خارج خواهد شد.

امام جمعه  قم بیان کرد: هر انسانی در زندگی خود نیازمند تحلیل دقیق وقایع دارد و هرگاه قدرت تشخیص و تحلیل انسان دچار خطا و اشتباه باشد به شدت روی رفتار او نیز تاثیر منفی خواهد داشت؛ از عوامل موثر در تشخیص درست، رعایت تقوای الهی است زیرا انسان متقی همیشه تشخیص و تحلیل درست دارد وهیچ وقت در غفلت و خودشیفتگی و تکبر و لجاجت و حرام خواری و... گرفتار نخواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهارکرد: نتیجه تجارت و معامله با خدا در آخرت در آیات الهی مفروض است، ولی خداوند بیان می کند که انسان هایی که با جان و مال جهاد می کنند و به خدا و رسول ایمان داشته باشند، در دنیا نیز اجر و پاداش خواهند دید.

وی افزود: خداوند در قرآن بیان می کند که بر رهبران الهی لازم است که همیشه روحیه نشاط و امید به آینده و فضل و نصرت الهی را در دل پیروان خود زنده نگاه دارند؛ مبادا در طی تلاش ها و مجاهدت های خود در سختی ها ،ناامید و مایوس و یابازمانده شوند.

امام جمعه قم گفت: در انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری به این نکته توجه داشته و دارند و همیشه امید را در دل مردم حفظ می کردند و به کسانی که سعی مردم را ناامید کنند را سرزنش می کردند؛ نتیجه ایمان مومنین در دو سطح دنیا و آخرت مورد بررسی واقع شده است؛ ادامه حیات واقعی انسان در سرای دیگر است؛ انسان ها ابنای آخرت هستند و در این دنیا به صورت موقت زندگی می کنند؛ بنابراین باید در این دنیا سرمایه اندوزی کنیم.

حجت الاسلام والمسملین سعیدی بیان کرد: در مرتبه دوم، به هر حال مردم علاقه دارند نتیجه اعمال خیر خود را علاوه بر آخرت در دنیا نیز ببینند؛ قطعا علم به این آثار امید و روحیه مثبت مردم را بیشتر می کند؛ یکی از مهمترین نتایج اعمال نیک انسان ها، وعده ظهور امام زمان(عج) است؛ به همین خاطر است که انتظار فرج از افضل عبادات برشمرده شده است؛ ائمه(ع) ما فرمودند که شیعیان ما دائما در حال حزن هستند تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند و دنیای پراز ظلم را به نظام عدل و داد مبدل کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha