پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حضرت شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از برگزاری عصرشعر و مشاعره از "منا تا غدیر" به مناسبت نخستین سالگرد شهدای منا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اعلام این خبر گفت: این مراسم براساس تاکید آیت الله سید علی اصغر دستغیب مبنی بر ترویج اشعار آیینی با عنوان "ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی"، از ساعت 16:30 تا 19 عصر فردا سه‌شنبه 16شهریورماه در محل دارالعباده آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) توسط انجمن ادبی آستان مهر این حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم، شعرای استان فارس و نقاط مختلف کشور به شعر خوانی با موضوع شهدای منا و غدیر پرداخته و برای نخستین بار نیز برنامه مشاعره شعرآئینی برپا می‌شود.

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: در این مراسم نیز از غلامرضا کافی، پژوهشگر ادبیات آئینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز دعوت شده تا در مورد ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی با رویکرد شهدای منا سخنرانی ‌کند.

حجت الاسلام سلامی خاطرنشان کرد: در این مراسم، شعر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا از شعرای برجسته کشور و مدرسان حوزه علمیه قم که در رثای برادرش شهیدش سیدناصرحسینی ژرفا از پزشکان کاوران حجاج سروده شده و در محضر مقام معظم رهبری نیز قرائت شده، توسط یکی از شعرا قرائت می‌شود.

وی افزود: همچنین بخشی از برنامه عصر شعر "از منا تا غدیر" به شاعران و مداحان نوجوان و با استعداد انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) اختصاص یافته است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) در یکسال گذشته حدود 15 عصر شعر و نشست‌های تخصصی ادبیات آئینی کشوری را با حضورشعرا و ادبیان سراسرکشور در این حرم مطهر برگزار کرده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha