جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

حوزه/ آیت الله طبرسی، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: دشمن با کلید زدن پروژه « برداشتن حجاب بانوان ایرانی»، از هم گسستن نهاد خانواده و نظام اسلامی را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جمعی از بانوان استان با تأکید براین که بدحجابی یک فرهنگ شوم استعماری است که به بهانه آزادی زنان زمینه فساد و بی بندوباری را فراهم می کند، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جلوگیری از گسترش این فرهنگ ضد دینی در جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از بدحجابی و بی حجابی به عنوان یک فرهنگ و پدیده شوم و شیطانی یاد کرد که از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ترویج می شود و ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه ساری، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مدهای غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

آیت الله طبرسی، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اقدامات تشویقی در عرصه حجاب را تأثیرگذار دانست و بیان داشت: دستگاه های اجرایی و به ویژه مدارس و دانشگاه ها باید از این طرح برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بهره گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که مسؤولان باید نقشه راه بهتری را برای فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با فرهنگ غرب در کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند.

وی به فرهنگ‌های وارداتی و اثرگذاری آن اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر آمارهایی آمده است که فرهنگ‌های مختلف به واسطه سفرهای تابستانی در مازندران رسوخ کره است که باید جامعه را از بی‌بند و باری، فساد، طلاق و غیره مصونیت بخشیم.

امام جمعه ساری به مقوله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در مقوله ازدواج، سنت‌ها دخالت داشت که با صنعتی شدن، حرمت‌ها و سنت‌ها شکسته شد و برای اتخاذ تصمیم درست فرزندان از پدر و مادر حرف شنوی ندارند.

آیت‌الله طبرسی، تغییر فرهنگ، فقر و بیکاری را عامل اصلی از هم پاشیدگی بنیان خانواده دانست و گفت: تاکنون دردهای فرهنگی جامعه درمان نشده و حتی به اندازه سهمی که از مسؤولیت داریم نتوانستیم در رفع مشکلات اجتماعی کار موثری انجام دهیم و در این زمینه عقب هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، از هم گسستن نهاد خانواده را از اهداف مهم استکبار علیه بنیان های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: عفاف و حجاب به مانند مشتی بر دهان دشمن زده می شود و حریم خانواده را استحکام می بخشد، از این رو آنان با برداشتن حجاب از بانوان، از هم گسستن نهاد خانواده را دنبال می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha