یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وقف

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که مبلغان باید در منابر مردم را به وقف تشویق و ترغیب کنند، گفت: بی شک نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقشی اثر گذار است، چرا که ضریب نفوذ کلام آنان به عنوان معتمد و امین مردم در جامعه بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع روحانیان و مبلغان حامی وقف در ساری بر ضرورت تبیین صحیح احکام وقف از سوی روحانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از مردم هنوز با احکام شرعی وقف آشنا نیستند.

وی با بیان این که بهترین قشر برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، روحانیت و طلاب علوم دینی هستند، افزود: مجموعه اوقاف بیش از هر زمان دیگری امروز نیازمند همراهی روحانیت به منظور نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که نفوذ کلام علما و روحانیت بهترین ظرفیت تبلیغی به منظور نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه است، ادامه داد: کلام روحانیت همیشه بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

وی بر ضرورت تبیین مسائل فقهی وقف از سوی روحانیت برای جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان باید همان طور که احکام دینی را برای مردم تبیین می کند مباحث فقهی مرتبط با وقف را نیز برای مردم بازگو کند.

حجت الاسلام علیزاده ،روحانیت را بزرگترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و با بیان این که مردم در طول تاریخ علما و روحانیان را پناهگاه امنی برای رفع احتیاجات مختلف خود می دانسته و می دانند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره کنار مردم بوده و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه گام برداشته است.

وی با بیان این که مبلغان باید در منابر تبلیغی خود در جهت تشویق و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف سخنرانی کنند، افزود: بی شک نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقشی اثر گذار است چرا که ضریب نفوذ کلام روحانیت به عنوان معتمد و امین مردم در جامعه بسیار بالا است.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که لازمه وقف استمرار و جاودانگی آن است، افزود: وقف به دلیل ماندگاری توانسته عامل گسترش تجربیان یک سرزمین به سرزمین دیگر باشد.

حجت الاسلام علیزاده خواستار حمایت ائمه جمعه، روحانیت و طلاب از موقوفات و بقاع متبرکه مازندران شد و افزود: بسیاری از مردم با احکام شرعی وقف آشنا نیستند و ائمه جمعه با بیان احکام وقف در خطبه های نماز جمعه می توانند خدمت بزرگی به موقوفات داشته باشند.  

وی با تأکيد بر اين که روحانيت در طول تاريخ حافظ مملکت و اعتقادات مردم بوده است، خاطرنشان کرد: روحانيت مشعل‌دار بصيرت‌افزايي در جامعه اسلامي است و در طول تاریخ ثابت شده که روشنگری و بصیرت افزایی جامعه دینی بر عهده علما و روحانیان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha