یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدجعفر محمدی - حوزه کاشان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کاشان، با بیان این که امام حسن عسکری(عج) نقش ویژه ای در فراهم کردن شرایط غیبت امام زمان(عج) ایفا کردند، گفت: با توجه به این که امام یازدهم مدت زیادی در زندان بودند، مردم از طریق شبکه وکلایی با ایشان ارتباط می گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمدجعفر محمدی، پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور معاونین و طلاب حوزه علمیه کاشان برگزارشد، اظهار داشت: امام یازدهم شیعیان در برهه ای از زمان پناهگاه شیعیان و اقدامات ایشان، نقطه عطف شروع غیبت امام زمان (عج)  بود.

وی افزود: به امامت رسیدن امام حسن عسکری(ع) در خردسالی همانند جد بزرگوارشان امام جواد(ع) و تشکیل شبکه های ارتباطی با مؤمنان و شیعیان به منظور فراهم کردن شرایط غیبت حضرت مهدی موعود(عج) دو ویژه گی مهم امام یازدهم می باشد .

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان، گفت: با توجه به اینکه امام حسن عسکری(ع) مدت زیادی در زندان بسر می برد و عموم مردم و شیعیان با ایشان ارتباط نداشتند، لذا برای فراهم نمودن مقدمات غیبت امام زمان(عج) در دوران ایشان، مردم بیشتر سؤالات و مشکلات خود را از طریق شبکه وکلایی که با امام(ع) ارتباط  داشتند مطرح می کردند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) همانند اجداد مطهرشان مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: هیچ کدام از امامان معصوم از طریق مرگ طبیعی از دنیا نرفته، بلکه با سم یا شمشیر به شهادت رسیدند .

وی افزود: براساس شواهد تاریخی، دشمنان نتوانستند وجود با برکت امامان را  تحمل کنند و با خدعه و نیرنگ آنها را با سم مخفیانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فرهنگ مهدویت در جوامع اسلامی اشاره کرد و یاد آورشد: مهمترین امید برای شعیان وجود امام زمان(عج) است؛ البته هر چند بحث منجی در همه ادیان مطرح شده، ولی شیعیان امام عصر(عج) خودشان را  به اسم، راه و روش، ویژگی ها، شخصیت و ظهورش می شناسند.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان، امام زمان(عج) را امید شیعیان جهان در برابر مقابله با ظلم وستم دانست و افزود: شیعیان برای برنامه ریزی، رفع  مشکلات و ظلم هایی که به آنها می شود، تنها امیدشان حضرت مهدی موعود(عج) می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha