یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از ساخت زائرسرای مردم این استان در جوار بارگاه ملکوتی رضوی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مکان‌هایی به منظور اقامت چند روزه زائران و افراد محروم و بی بضاعت که به زیارت حضرت عی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند، اظهار داشت: بر همین اساس زائرسرای مردم خراسان شمالی در جوار حرم مطهر رضوی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث این زائرسراها، با مشارکت امام جمعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد زمین هایی با موقعیت های مناسب برای تمام استان های کشور از طریق قرعه کشی در نظر گرفته شده است، افزود: زمین مورد نیاز برای اسکان زائران خراسان شمالی تعیین شده که مدت زمان طی مسیر محل اسکان تا تشرف به حرم رضوی کمتر از 10 دقیقه خواهد بود.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: پس از قرعه کشی در بین ۱۲ استان کشور به منظور واگذاری زمین در نزدیکی حرم برای احداث این زائر سراها، در نهایت یک قطعه زمین ۵۰۰ متر مربعی در فاصله ۶۰۰ متری حرم مطهر به خراسان‌شمالی تعلق گرفت.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ین زائرسرا برای تمام مردم خراسان شمالی ساخته می‌شود و از مردم می‌خواهیم برای ساخت این زائرسرا در حد توان کمک‌ کنند، گفت: امید می رود با مشارکت مدیران استانی و مردم استان در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این زائرسرا و اسکان زائران خراسان شمالی در مشهد مقدس خواهیم بود.

وی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد را ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: مقرر است ۲۰ میلیارد ریال از سوی مردم خیر و نیک اندیش این استان برای انجام مقدمات کار پرداخت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه طی جلسات قبلی ستاد زائر استان، هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیرعامل ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توکل به خداوند متعال، ساخت زائرسرای استان خراسان شمالی در مشهد مقدس قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان گفت: زائرسرای زائران خراسان شمالی در مشهد مقدس، امروز شنبه 9 بهمن ماه با حضور مسئولان کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha