یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبلیغ

نماینده طرح هجرت استان همدان گفت: مبلغ دین  قبل از هر چیزی باید به کار و هدف الهی خود ایمان داشته و بداند که کار او کار انبیاست.

حجت الاسلام حسین ثابت عیار، نماینده طرح هجرت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به ضرورت مساله تبلیغ دین در جامعه امروز، ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 39 سوره احزاب می فرماید «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً/ همان کسانی که رسالت ها و پیام های خدا را ( به مردم ) می رسانند و از او می ترسند و از احدی جز او نمی ترسند ، و خدا در حسابرسی ( باطن و عمل های خارج آنها ) کافی است».

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم تبلیغ دین الهی را به رسالت الهی تعبیر کرده است و در ادامه اوصاف مبلغین را بیان کرده که آنها هیچ هراسی نسبت به موانع و مشکلات ندارند.

نماینده طرح هجرت استان همدان با اشاره به لوازم تبلیغ، تصریح کرد: مبلغ دین  قبل از هر چیزی باید به کار و هدف الهی خود ایمان داشته باشد و بداند که کار او کار انبیاست.

وی در ادامه افزود: زمانی که طلبه و مبلغ دین بداند که کار او هدف انبیا و اولیای الهی است، در راه خود ثابت قدم می ماند و در این راه از هیچ کاری دریغ نمی کند، از این رو طلبه های موفق دارای این ویژگی هستند.

حجت الاسلام ثابت عیار اضافه کرد: از دیگر ملزومات طلبه و مبلغ موفق بعد از ایمان به هدف، استقامت در راه است، یکی از نشانه های افراد موفق در هر زمینه ای پشتکار و استقامت آنها است.

وی خاطرنشان کرد: موفق ترین طلاب در امر تبلیغ کسانی هستند که عامل به گفته های خویش بوده و روایات فراوانی نیز به این مسئله تاکید داشته و حرف عالم بی عمل را به بارانی که درون سنگ نفوذ نمی کند توصیف کرده اند.

وی در پایان با اشاره به وظایف حوزه علمیه در راستای تربیت مبلغ خاطر نشان کرد: در مساله تبلیغ دین در جامعه حوزه نیز وظایفی دارد از جمله آموزش های گام به گام به طلاب از اول تحصیل طبق تقویم آموزشی مدارس.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha