پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر بخواهیم طلاب در حوزه به نحوی تربیت شوند که با معارف اهل بیت(ع) آشنا باشند و بتوانند در برابر شبهات بایستند، تحقق این امر در گرو آموزش پژوهش‌محور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان تاکستان، گفت: ملائکه بالهایشان را در زیر پای دانش آموختگان می گسترانند و این امر جایگاه با اهمیت تحصیل و کسب علم را می رساند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: کسب علم دینی فضیلت بزرگی است که باید کوشید ضمن شناخت و آگاهی، دین را آن طور که هست درک کرد، چرا که شناخت و معرفت در کسب علم دین و معارف الهی اصلی مهم و اساسی است که طلاب باید به آن توجه کنند.

 وی با بیان این که در مسیر کمال و معرفت الهی باید جسم و روح خود را از هرگونه گناه و معصیت دور کنیم تا بتوان در جهت ترویج معارف الهی در جامعه اسلامی حرکت کرد، تصریح کرد: طلاب باید با جدیت به تحصیل و تهذیب بپردازند تا بتوانند در جامعه تاثیر گذار باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم و اخلاق اسلامی را بشناسانیم، چرا که امروز دنیا تشنه اخلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به موضوع پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: نباید امر پژوهش در مدارس مغفول بماند، بلکه باید طلاب را برای ورود به این عرصه تشویق و ترغیب کرد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که استعداد های زیادی در حوزه نهفته است که باید با راهنمایی و هدایت اساتید، شکوفا شوند تا پژوهشگرانی موثر و نقش آفرین داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم طلاب در حوزه به نحوی تربیت شوند که با معارف اهل بیت (ع) آشنا باشند و بتوانند در برابر شبهات بایستند، تحقق این امر در گرو آموزش پژوهش‌محور است.

وی به حضور موثر طلاب حوزه علمیه شهرستان تاکستان اشاره و بیان داشت:خوشبختانه با مدیریت خوب وتوانمند حجت الاسلام والمسلمین علی بخشی و کادر علمی، طلاب این مدرسه از نظر اخلاقی وآموزشی جزو طلاب نمونه و موفق حوزه علمیه این شهر می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha