شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در سالم سازی فرهنگی و اخلاقی جامعه، گفت: فرهنگ سازی، تبلیغ و تبیین معارف دینی توسط روحانیون و مبلغان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان ضمن قدردانی از عالمانی همچون مرحوم آیت الله شالی و آیت الله باریک بین که در احیای مدارس علمیه این شهر نقش ارزشمندی داشتند، گفت: باینبزرگان در احیای مدارس علمیه استان قزوین نقش ارزشمند و ماندگاری داشتند

وی افزود: ه علما و شخصیت های برجسته نظیر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همه برخاسته از حوزه علمیه هستند که طلاب نیز باید ادامه دهنده راه این بزرگان باشند تا بتوانند به مکتب تشیع و دین اسلام خدمت کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت علم اشاره کرد و بیان داشت: علم  نور است و طلاب علوم دینی در واقع با نور سر و کار دارند، لذا همیشه تلاش کنند که معارف الهی و قرآنی را  خوب کسب نموده و به دیگران انتقال دهند.

امام جمعه شهرستان تاکستان به نقش مهم روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:  روحانیت در مقابله با همه تهدیدها٬ پیش‌قدم است و این پیش‌قدمی در همه عرصه‌ها به ویژه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان این که اگر روحانیت نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید ، ابراز داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته طراحی های بسیار پیچیده‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران داشته اند و در این طراحی‌ها، تضعیف جایگاه روحانیت و نفوذ در حوزه‌های علمیه به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در سالم سازی فرهنگی و اخلاقی جامعه، اظهار کرد: فرهنگ سازی، تبلیغ و تبیین معارف دینی توسط روحانیون و مبلغان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: امروز نتیجه تبلیغ دین به شکل گسترده ای در سراسر دنیا دیده می شود و گرایش روزافزون مردم به سوی دین اسلام دشمنی برخی ادیان و دنیای استکبار را در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان، با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای طلاب شهرستان تاکستان، گفت: مسئولین حوزه باید نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند، چرا که بسیاری از جوانان علاقه مند با مراجعه حضوری خواستار تحصیل در حوزه هستند، ولی متاسفانه به دلیل نداشتن فضای آموزشی امکان پذیرش آنها وجود ندارد.

تهدیدات به فرصت تبدیل شوند

حجت الاسلام حمید علی بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان نیز در این مراسم گفت: در کنار تهدید‌های که امروز حوزه و روحانیت را تهدید می‌کند که شاید در طول تاریخ اسلام دین کم‌نظیری باشد، فرصت‌هایی نیز وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در واقع می‌توان با مدیریت درست، این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان افزود: تبلیغ، یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیون است که باید در هر حالی از فرصت‌هایی که در این مسیر به دست می‌ آورند، استفاده کنند. همچنین حوزویان  در راستای آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه دارای رسالت سنگینی هستند، از این جهت باید با در نظر گرفتن توطئه های دشمنان دین، مسلح به دانش روز باشند.

وی با اشاره به این که مبلغان وظیفه سنگینی در تقویت باورهای دینی جامعه دارند، گفت: حضور تبلیغی روحانیت در مناطق مختلف می تواند بستری را برای شناخت عمیق مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مبانی دینی فراهم کند.

حجت الاسلام علی بخشی با بیان این که امروز هجمه های سنگین دینی و فرهنگی در کمین نسل جوان جامعه قرار دارد، افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین باید با روشنگری مناسب، در جهت آگاهی دادن به نسل جوان گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان به حضور موفق طلاب این مدرسه در  عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه طلاب مدرسه از نظر تهذیبی و آموزشی بسیار موفق بوده و در عرصه های مختلف جهادی و سازندگی و همچنین به عنوان مبلغ در کاروان های راهیان نور، حضور تاثیر گذاری دارند که جای شکرگزاری دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha